مدیران منابع انسانی باید شجاعت دفاع از كاركنان خود را داشته باشند

مدیران منابع انسانی باید شجاعت دفاع از كاركنان خود را داشته باشند

سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شجاعت و درایت را از مهمترین شاخص های مدیران منابع انسانی در دفاع از کارکنان و حل مشکلات آنها در چهارچوب ضوابط و مقررات دانست.

آفتاب کارون:

سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شجاعت و درایت را از مهمترین شاخص های مدیران منابع انسانی در دفاع از کارکنان و حل مشکلات آنها در چهارچوب ضوابط و مقررات دانست.

به گزارش امور رسانه مدیریت منابع انسانی، ابوالقاسم حبیبی پور در دومین جلسه کمیسیون مشترک مدیران منابع انسانی، معاونان و روسای واحدهای ستادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های تابعه که روز سه شنبه (۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲) به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد بر نگهداشت و توسعه منابع ارزشمند انسانی و اهمیت توجه و پیگیری مشکلات آنان تاکید کرد.

حبیبی پور در ابتدای جلسه با انتقاد از مدیران و روسایی که از ناامیدی صحبت می کنند، بیان داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش امید و انگیزه در جامعه اسلامی است و دین مبین اسلام سرشار از امیدواری است و اگر در زندگی عزم و اراده جدی داشته باشیم با توکل به خدا و استفاده از دانش و تخصص قادر به حل بزرگترین و سخت ترین مشکلات خواهیم بود، بنابراین تکلیف است  از ناامیدی اجتناب کرد  و  با ارائه راهکار و  پیشنهادهای عملی، نسبت به حل چالش ها و مشکلات اقدام نمود.

وی افزود: مدیریت منابع انسانی در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جایگاه والایی دارد لذا وظیفه داریم  نسبت به حفظ این جایگاه کوشا باشیم  و در راستای پیشبرد اهداف سازمان، تعامل مستمر و گسترده ای با سایر عوامل و مراجع سازمان داشته باشیم.

حبیبی پور با اشاره به ضرورت  ارتباط رو در رو و مستقیم با کارکنان سازمان، اظهار داشت: حضور در میدان، شنیدن صحبت ها و دغدغه های کارکنان می بایست به صورت جدی در برنامه مدیران منابع انسانی قرار گیرد و  با بازدیدهای مستمر، به صورت مستقیم و بلاواسطه نسبت به پاسخگویی به مشکلات آنها اقدام کنند و زمانی را برای گفت و گو با کارکنان درنظر بگیرند.

وی شجاع بودن را یکی از مهمترین شاخص های مدیران موفق منابع انسانی برشمرد و افزود: فرار کردن از مسائل کارکنان در برنامه های دولت انقلابی جایگاهی ندارد  و مدیر منابع انسانی باید برای حفظ و نگهداشت کارکنان و سازمان بصورت متعادل تمام تلاش و همت خود را بکار ببند و در عرصه تصمیم گیری با شهامت عمل کند.

تلاش مدیران برای پیگیری مطالبات کارکنان

سرپرست مدیریت منابع انسانی افزود: اگر قصد حل مشکلات را داریم لازم است آنها را اولویت بندی کنیم، روی یک یا چند موضوع بسیار مهم تمرکز کنیم و ابتدا آنها را حل کنیم سپس به سراغ دیگر مشکلات برویم. تهیه فهرست های طولانی و  چالش ها متعدد و ارائه آنها بصورت یکجا عملاً  باعث سردرگمی شده و نتیجه ای را در پی نخواهند داشت.

حبیبی پور ادامه داد: خوشبختانه مدیران عالی در وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای پیگیری مطالبات کارکنان بصورت جهادی در صحنه حضور دارندو  از هیچ تلاشی فروگذار نخواهندکرد.

وی بیان داشت: انجام فعالیت های روزمره و سنتی جایگاهی در مدیریت منابع انسانی نوین ندارد، اصلاح و تغییر روش ها و ساختارهای فعلی، حرکت به سوی روشهای جدید مدیریتی، توانمندسازی سازمان، افزایش خلاقیت و نوآوری باید مبنای کار قرار گیرند.

ایشان در ادامه با تاکید بر آموزش کارکنان، گفت: روش های آموزشی سنتی نیاز به تغییر دارند و رویکردهای خلاقانه و  نوین آموزشی بایستی جایگزین آنها شوند. آموزش را می توان در میدان برد و در فضاهای کارگاهی اجرا نمود.

آینده نگری اساس کار مدیریت منابع انسانی

حبیبی پور با اشاره به دغدغه کارکنان مدیریت منابع انسانی نسبت به ساختار سازمانی، اظهار داشت: اگرچه ساختار سازمانی نیاز به بازنگری دارد و ما هم تلاش خود را برای بهبود آن انجام خواهیم داد، اما باید پذیرفت که هر شغل ارزش ساختاری مشخصی دارد و افزایش رتبه سمت‌های سازمان باتوجه به ساختار کلی سیستم اداری کشور تعیین خواهد شد بنابراین هنر ما بایستی این باشد که با پیشنهادات و راهکارهای جدید حل مشکل بتوانیم با شرایط فعلی مشکلات حوزه منابع انسانی را حل کردو رضایت کارکنان را بدست آورد.

وی ادامه داد: در حوزه منابع انسانی باید نقش دیده بان را داشته باشیم یعنی اگر در سال های گذشته به فکر امروز می بودیم، بالطبع مشکلات فعلی به این صورت وجود نداشت. مدیران منابع انسانی همواره باید نگاه راهبردی و استراتژیک، آینده نگر داشته باشند و مشکلات و رویدادهایی که منابع انسانی را به چالش می کشند پیش بینی کنند و برای حل آنها اتاق فکر تشکیل شود که ان شاء الله بزودی این مهم عملی خواهد شد.

سرپرست مدیریت منابع انسانی در پایان گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی به صورت ویژه پیگیر هستیم، همچنین در تلاش هستیم از طریق تعامل با اداره کار و امور اجتماعی استان خوزستان، نواقص فعلی طرح طبقه بندی را جمع بندی و اصلاح کنیم، و پیشنهاداتی  برای افزایش و متعادل سازی سقف وام های فعلی ارائه کرده ایم که توسط مدیریت عالی شرکت در حال پیگیری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.