شهردار آبادان گفت: پس از وقفه طولانی فعالیت و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، مدرسه فوتبال شهرداری آبادان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه پور در آیین بازگشایی مدرسه فوتبال شهرداری که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، پیشکسوتان فوتبال ملی و استانی، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند و رئیس هیات فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری آبادان در کنار خدمات رسانی و انجام پروژه های عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی، توجه به شور و نشاط و تندرستی شهروندان را در برنامه کاری خود قرار داده که در همین راستا نیز امکانات و بستر فعالیت های عمومی و ورزشی را برای مردم ورزش دوست آبادان فراهم می کند.

وی یکی از اهداف دایر نمودن مدرسه فوتبال شهرداری را پرورش استعداد نوجوانان عنوان کرد و افزود: از آنجایی که شهر آبادان از زمین چمن بسیار مرغوب و استاندارد شهدای شهرداری آبادان برخوردار است با هدف ایجاد محیطی مناسب جهت شادی، نشاط و تندرستی کودکان و نوجوانان و همچنین پرورش استعداد نوجوانان عزیز با آموزش های نوین در سنین پایه و همچنین شناسایی استعدادهای فوتبال جهت معرفی به تیم های پایه ای باشگاهی، شهرستان و استان، دایر نمودن مدرسه فوتبال شهرداری آبادان در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

شهردار آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزش نقش بسیار چشمگیری در سلامتی روح و روان جامعه دارد با دایر نمودن این مدرسه در نظر داریم با استفاده از کادر مجرب و مربیان با سابقه این شور و نشاط را از سنین پایه آغاز کنیم که در این راستا نقش خانواده ها حائز اهمیت است.

کاوه پور ادامه داد: باتوجه به درخواست های انجام شده و در صورت ایجاد بستر مناسب و قانونی، ان شاءالله در ادامه فعالیت مدرسه فوتبال و شناسایی استعدادها در رده های سنی نوجوانان و جوانان تیمی را آماده و روانه مسابقات مختلف خواهیم نمود.

شهردار آبادان گفت: با توجه به سابقه درخشان فوتبال آبادان، انتظار می رود با تلاش، جدیت و پشتکار مربیان خانواده ها و بازیکنان این روند را ادامه دهیم و برای شهر افتخار کسب نماییم.

وی با اشاره به راه اندازی موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری آبادان گفت: پس از تقدیم لایحه ای که از سوی اعضای محترم شورای اسلامی شهر مصوب شد راه اندازی این موسسه در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

کاوه پور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به دنبال آینده ای روشن و توأم با موفقیت در ورزش بخصوص فوتبال باشیم و به نوعی دورنمای اهداف خود را تضمین کنیم باید به شکل اساسی و با برنامه ریزی دقیق به رده های پایه توجه نماییم.

شهردار آبادان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه عزیزانی که در راه اندازی مدرسه فوتبال شهرداری نقش ایفا کردند، اظهار داشت: با تصویب و حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر محدودیتی برای هزینه کرد در حوزه ورزش و نشاط و تندرستی شهر و مردم قائل نیستیم و از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و علاوه بر زمین های چمن مصنوعی در محلات مختلف که با مشارکت منطقه آزاد اروند و بنیاد مستضعفان بهسازی و راه اندازی شدند، احداث چند زمین دیگر در برنامه کاری شهرداری آبادان قرار گرفته است.