تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

منطقه آزاد اروند در امداد رسانی به متروپل چه کرد:

عملکرد واحد فنی و امور زیربنایی منطقه آزاد اروند در متروپل

عملکرد واحد فنی و امور زیربنایی منطقه آزاد اروند در متروپل
حادثه تلخ و ناگوار ریزش متروپل در آبادان آن قدر ابعاد گسترده و وسیع بین المللی به خود گرفت که همه ی کشور خود را موظف به امدادرسانی به بازماندگان و افراد مجروح و همچنین گرفتاران در زیر آوار می دانند و از جای جای کشور برای همدردی و کمک رسانی به آواربرداری و ... به شهرستان آبادان آمدند و هر کدام بخشی از کار را عهده دار شدند.

آفتاب كارون:

حادثه تلخ و ناگوار ریزش متروپل در آبادان آن قدر ابعاد گسترده و وسیع بین المللی به خود گرفت که همه ی کشور خود را موظف به امدادرسانی به بازماندگان و افراد مجروح و همچنین گرفتاران در زیر آوار می دانند و از جای جای کشور برای همدردی و کمک رسانی به آواربرداری و … به شهرستان آبادان آمدند و هر کدام بخشی از کار را عهده دار شدند.
اما خوب طبیعتا عملکرد منطقه آزاد اروند که بسیار مورد توجه مردم خوزستان است، در امدادرسانی به موضوع فوق زیر ذره بین شهروندان آبادانی و خوزستانی بود که الحق و الانصاف از همان دقایق ابتدایی منطقه آزاد اروند با برنامه ریزی مناسب وارد میدان شد و بخش عمده ای از کار امدادرسانی را عهده دار شد.
در پی این حادثه دردناک و جانسوز که بخش‌های عمومی و تخصصی سازمان منطقه آزاد اروند مطابق با اعلام نیاز فرماندهی عملیات و ستاد بحران ، به ارائه پشتیبانی‌های فنی و خدماتی از قبیل اعزام و استقرار ۵۵ نفر نیروی متخصص آتش نشان و اعزام و استقرار ۹ دستگاه خودرو ایمنی و آتش نشان از شهرک های صنعتی و شلمچه به صورت شبانه روز در محل حادثه متروپل پرداختند. تشکیل ستاد پشتیبانی سازمان در نزدیک‌ترین مسجد به محل حادثه (مسجد قائم آبادان ) و تجهیز این مرکز به امکانات فنی و خدماتی نظیر امکانات اسکان نیروهای امدادی، اتاق وضعیت ستاد مدیریت بحران به همراه بسترسازی مانیتورینگ لحظه‌ای وضعیت ساختمان متروپل همچنین ارائه خدمات تغذیه و استقرار عوامل خدماتی احتیاط نخستین اقدام این سازمان بود.
معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با استفاده از عوامل مهندسی خود در نخستین ساعات بروز حادثه و با توجه به شرایط بحرانی ساختمان متروپل، در سه نقطه مشرف بر زوایای ساختمان مستقر کرده و با استفاده از دوربین‌های توتال استیشن به رصد لحظه‌ای وضعیت تغییرات نقاط بحرانی ساختمان و همچنین لرزش‌های آن پرداخته است.
-استقرار ۱۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی سنگین .
– استقرار اکیپ نقشه برداری هوایی به منظور پایش لحظه ای تغییرات سازه به صورت شبانه روز.
استقرار ۵۰ نفر نیروی خدمات فنی به صورت شبانه روز
از دیگر خدمات فنی و‌مهندسی سازمان منطقه آزاد اروند به شمار می آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.