وی با بیان این نکته که نیروهای خدماتی و اجرایی سازمان منطقه آزاد تا به این لحظه همچنان در میدان حضور دارند، اذعان داشت: سازمان منطقه آزاد اروند در این چند روز که از بروز حادثه می گذرد با حداقل نیروی کار در محل سازمان مشغول به خدمات‌دهی است چرا که عمده کارکنان در محدوده متروپل مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد اروند در دو محل حوزه علمیه و مسجد قائمی در نزدیکی محل حادثه برای ارائه خدمات تشکیل شد که به صورت متوالی در حال مدیریت و ساماندهی خدمات مختلف همچون اسکان و تغذیه عوامل امدادی مستقر در محل حادثه هستند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند در کنار پالایشگاه آبادان، شرکت نفت و گاز اروندان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال طبخ ۱۰ هزار پرس غذا به صورت روزانه هستند که تا به امروز با مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند جمعاً ۷۸ هزار پرس غذا طبخ و توزیع شده است.

دلفی همچنین از تأمین میان وعده و آب شرب مورد نیاز امداد گران و نیروهای حاضر در محل حادثه توسط این سازمان خبر داد و گفت: علاوه بر ۳ وعده غذای اصلی تهیه آب شرب نیروهای امدادی حاضر در محل نیز تأمین می شود؛ هر چند که مردم شریف و خودجوش آبادان، خرمشهر و دیگر شهرستان‌ها با برپایی موکب‌های کمک‌رسانی در این مسیر همراه بودند.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: یک نکته کلیدی که می‌بایست همشهریان از آن مطلع باشند این است که قوانین مناطق آزاد بیشتر در جاهایی که مناطق کاملا محصور هستند قابل اجرا است؛ اما در اروند که از سال ۱۳۹۲ با اعلام خبر پیوستن شهرهای آبادان و خرمشهر که شامل همه محدوده دو شهرستان نیز نمی‌شود به منطقه آزاد، همواره شاهد دوگانگی مدیریتی بوده‌ایم.

این مقام مسئول اظهار داشت: با این توضیح هیچکدام از مسئولین شهر را مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتخاب نمی‌کند چرا که در محدوده قرار ندارند اما به جد دنبال تعیین و تکلیف این موضوع هستیم و همین امروز که رئیس جمهور برای بررسی ابعاد سانحه متروپل به آبادان سفر کردند دستور دادند این موضوع هرچه سریع‌تر حل و فصل شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با برپایی جلسات میز خدمت مردمی و انتخاب یک روز در هفته توسط معاونت‌های مختلف برای دیدارهای عمومی، پاسخگوی مطالبات شهروندان است.