کد خبر : 53088
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

انتقاد تند موسوی رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی

صندوق بیمه محصولات کشاورزی حامی کشاورزان خوزستان نیست / سطح بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان کاهشی است / صندوق بیمه محصولات کشاورزی به دغدغه کشاورزان توجه کند

صندوق بیمه محصولات کشاورزی حامی کشاورزان خوزستان نیست / سطح بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان کاهشی است / صندوق بیمه محصولات کشاورزی به دغدغه کشاورزان توجه کند
صندوق بیمه محصولات کشاورزی حامی کشاورزان خوزستان نیست

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با انتقاد از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در حالی که صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید حامی کشاورزان خسارت دیده باشد ولی عملا این صندوق در استان به تعهداتش عمل نمی کند و حمایت هایش فقط در حد شعار است. صندوق بیمه محصولات کشاورزی حامی کشاورزان خوزستان نیست.

سید حسین موسوی افزود: ما همواره به کشاورزان توصیه می کنیم که محصولات کشاورزی خود را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند ولی متاسفانه طی بررسی ها و آمارهایی که از همکاران ما در شهرستان ها به ما رسیده به این نتیجه رسیده ایم که طی سالهای اخیر روند بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان رو به کاهش رفته است. در مقایسه با سال ۹۸ در برخی شهرستان های استان در حال حاضر سطح بیمه محصولات کشاورزی تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: یکی از نارضایتی های کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی این است که این صندوق خسارت کشاورزان را بموقع پرداخت نمی کند، برای نمونه هنوز بسیاری از کشاورزان، خسارت سال زراعی گذشته را نگرفته اند. کشاورزان انتظار دارند خسارت محصول، قبل از سال زراعی جدید به آنها پرداخت شود ولی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تعهداتش در این خصوص عمل نمی کند. ضمنا صندوق بیمه محصولات کشاورزی مدتی است بصورت ماهواره ای(سنجش از راه دور)، محصولات کشاورزی را پایش می کند که این پایش از نظر ما خطا دارد و واقعی بنظر نمی رسد چون خسارتی که تعیین می شود ناچیز است و با خسارت واقعی کشاورزان همخوانی ندارد و واقعی نیست. این پایش باید اصلاح شود.

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در پایان گفت: متاسفانه انگیزه کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی کم شده است و ما از این موضوع نگران هستیم و انتظار داریم متولیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای رفع این دغدغه ها تلاش کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.