تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۲۳

حسین زیدوندی عنوان کرد:

شکستن طلسم قطار شهری کلانشهر اهواز نخستین اولویت/ گسترش فعالیت های فرهنگی به منظور توسعه شهری

شکستن طلسم قطار شهری کلانشهر اهواز نخستین اولویت/ گسترش فعالیت های فرهنگی به منظور توسعه شهری
حسین زیدوندی کاندید ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز گفت: در شأن شهروندان یک کلانشهر نیست که همچنان از تاکسی و اتوبوس‌ها فرسوده و از رده خارج استفاده کنند.

آفتاب کارون:

حسین زیدوندی کاندید ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز گفت: در شأن شهروندان یک کلانشهر نیست که همچنان از تاکسی و اتوبوس‌ها فرسوده و از رده خارج استفاده کنند.

حسین زیدوندی با اشاره به وضعیت نامطلوب حمل و نقل در کلانشهر اهواز اظهار کرد: سیستم حمل و نقل عمومی اهواز نه تنها مطلوب نیست، بلکه افتضاح است. در شأن شهروندان یک کلانشهر نیست که همچنان از تاکسی و اتوبوس‌ها فرسوده و از رده خارج استفاده کنند.

وی راه اندازی قطار شهری در دیگر کلانشهر ها را پایانی بر مشکلات مربوط حمل و نقل و ترافیک برشمرد و افزود: جای تأسف است با گذشت بیش از یک دهه از احداث قطار شهری اهواز به عنوان کلاف سردرگم یاد کنیم. کش و قوس های قطار شهری شهروندان را بجای مقصد به ناکجا آباد برد و این بار گره ای که کورتر شد.

زیدوندی تصریح کرد: مردم حق دارند بدانند سرانجام عاقبت حفاری های بی سرانجام چه خواهد شد و از فسخ قرارداد و خلع ید تا توپ انداختن مسئولان وقت در میدان یکدیگر چه چیزی جز گرد و خاک عاید آن ها خواهد شد.

این کارشناس مسائل شهری ضمن انتقاد از عدم توجه و دقت لازم مسئولان وقت به طرح قطار شهری عنوان کرد: اگر مدیران شهری همان اول که با جدیت تمام پای قرارداد مترو اهواز ایستادند و کسی هم فکرش را نمی کرد پانزده سال طول بکشد، با دقت کافی به آن نگاه می کردند، اکنون طرح قطار شهری اهواز به سرانجام مطلوبی رسیده بود.

وی اظهار کرد: درحالی که مسئولان دیگر کلانشهرها به فکر توسعه قطار شهری هستند ما نیز اندر خم یک کوچه بدون حتی احداث یک ایستگاه مانده‌ایم. شاید هم نبود یک سایت شفافیت و اتاق شیشه ای ما را به اینجا رسانده است.

زیدوندی با اشاره به چالش های اصلی حوزه مدیریت کلانشهر اهواز گفت: چالش اول نبود مدیریت است و راه حل این مشکل ایجاد تعامل و همفکری و تقویت فرهنگ مطالبه گری است تا شاید در کمترین زمان ممکن، شهروندان اهوازی شاهد تغییر رویکرد مدیریت شهری در اهواز باشند.

این کارشناس مسائل شهری همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت های فرهنگی تاکید کرد و گفت:تلاش برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی و ایجاد فرهنگسراها و سرای محله و بهره گیری از سمن ها را برای عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی و اجتماعی امری بسیار ضروری است.

زیدوندی در پایان عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.