کد خبر : 49417
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

شریعتی در مقابل کشاورزان خوزستان قرار گرفته است! / جهاد کشاورزی برای تقدیر از عملکرد خود و استاندار از کشاورزان سفارشی استفاده می کند

این اقدام استاندار و چنگلوایی را بشدت محکوم می کنیم.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان در واکنش به سفر اخیر استاندار و رییس جهاد کشاورزی استان به آبادان و اتفاق ایجاد شده که منجر به واکنش رییس نظام صنفی کشاورزی این شهرستان شد گفت: این اقدام استاندار و چنگلوایی که بدون هماهنگی با تشکلهای کشاورزی با تعدادی کشاورز سفارشی دیدار می کنند را بشدت محکوم می کنیم.

سید لطیف سیف السادات گفت: در حالی که شعار دولت روحانی، قانون مداری و مردم مداری بوده است متاسفانه با وقایعی که در استان اتفاق افتاده استاندار خوزستان ناخواسته به سمت و سویی کشیده شده که در مقابل جامعه کشاورزان استان قرار گرفته است.

وی گفت: دکتر شریعتی انسانی شریف و نیک نفس است ولی بنظر می رسد با توجه به اینکه جامعه کشاورزی و تشکلهای کشاورزی استان بطور کامل علیه سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت آن موضع گرفته اند، آقای دکتر شریعتی یا بدلیل روابط همشهری گری یا بدلیل نگرانی از واکنش دکتر بخشنده بعنوان حاکم مطلق بخش کشاورزی خوزستان و حامی بی چون و چرای چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی(که باعث شده علیرغم آنکه چنگلوایی در دوره دوم دولت احمدی نژاد و در زمانی که فقط تندترین حامیان تفکر احمدی نژاد پست می گرفتند به ریاست سازمان جهاد کشاورزی منصوب شده بود همچنان در این دولت هم بطور غیرمتعارف از لحاظ مدت ریاست بر سازمان جهاد کشاورزی یعنی نزدیک به یک دهه در این پست بماند که اثرات مخرب جبران ناپذیری در بخش کشاورزی داشته است) ناچار گردیده با تمام مواضع و نظرات و هر آنچه که چنگلوایی اراده می کند همراهی نماید.

وی ادامه داد: مدتهاست تشکلهای رسمی و فراگیر کشاورزی بدلیل سوءمدیریت چنگلوایی، ارتباطشان را با سازمان جهاد کشاورزی قطع نموده اند و ظاهرا آقای چنگلوایی استاندار را وادار نموده که ارتباط خود و مجموعه استانداری را با تشکلهای کشاورزی برای اولین بار در دوران پس از انقلاب قطع نماید، در نتیجه ظاهرا زمانی که استاندار قرار است در بخش کشاورزی یک منطقه حاظر شود، جهاد کشاورزی چاره ای جز استفاده از کشاورزان سفارشی برای مدح و ثنا و تقدیر از عملکرد جهاد کشاورزی و استاندار ندارد. این در حالی است که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، نماینده قانونی کشاورزان کاملا مشخص و معین است.

وی افزود: به هر حال آقای دکتر شریعتی، استانداری خویش را با خوش نامی و مقبولیت در میان جامعه کشاورزان شروع کرد ولی متاسفانه حمایت های یکجانبه و احتمالا ناخواسته و ناچارانه وی از عملکرد رییس سازمان جهاد کشاورزی، وی را به غیرمقبولترین استاندار بعد از انقلاب در بین جامعه کشاورزان بدل کرده است.

وی در پایان گفت: تشکلهای کشاورزی استان که روزی از ارکان حمایت و روی کار آمدن دولت روحانی بودند امروز بعلت این نوع عملکرد سازمان جهاد کشاورزی و استاندار که کشاورزان استان را در بدترین شرایط خود قرار داده به مخالفین جدی این دولت بدل گشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.