تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

بررسی چالش‌های منابع انسانی مناطق نفت‌خیز جنوب

بررسی چالش‌های منابع انسانی مناطق نفت‌خیز جنوب

مهم‌ترین چالش‌های منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نشست مشترک مدیر عامل و مدیران این شرکت با سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.

آفتاب کارون:

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب، در این جلسه مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اقدامات لازم برای رضایتمندی و نگهداشت نیروی انسانی و خدمات رفاهی بیان داشت: بزرگترین مشکل سازمان مربوط به نیروی انسانی است که دلیل آن این است که طی سال های گذشته به این حوزه توجه نشده است و دولت سیزدهم با مشکلاتی مواجه است که دولت های قبل کمتر با آن مواجه بودند.

وی توسعه باشگاه ها و خدمات رفاهی، بهسازی ساختمان های اداری، فعال سازی آموزشکده و هنرستان، ارتقای خدمات بهداشت و درمان و توجه به خلاقیت نیروها را خواستار شد و گفت: ساختار سازمانی نیاز به اصلاح دارد و در این زمینه مدیران در حال تلاش هستند اما نیاز است که توجه ویژه ای شود.

مهندس دانشی در ادامه بر توسعه ورزش همگانی و قهرمانی میان کارکنان و خانواده ها تاکید کرد و گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب یک بنگاه اقتصادی است و مسئولیت ها متناسب با تولید باشد و در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز ضرورت دارد اختیاراتی به مناطق نفت خیز جنوب اعطا شود تا در راستای تولید پایدار اقدامات لازم صورت پذیرد.

در این نشست فریبرز فرشاد سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مناطق نفت خیز جنوب خواستگاه نفت کشور است گفت: مشکلات و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه در حوزه منابع انسانی مناطق نفت خیز جنوب پیگیری و در این راستا کارگروه تشکیل خواهد شد.

وی با تاکید بر حل اساسی مسائل سازمان بیان داشت: ساختار سازمانی باید بر اساس نیازهای واقعی سازمان چیدمان شود و باید از روش های نوین برای حل مشکلات در شرایط فعلی استفاده شود که در کاگروه ها در خصوص آنها تدابیر لازم دیده می شود.

در ابتدای این نشست منوچهر بارانی مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب گفت: از مهمترین چالش های این شرکت کمبود نیرو در واحدهای عملیاتی و HSE و بعضی مناطق حراستی است که با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۳ تا کنون جذب نداشته ایم در همین راستا از شرکت ملی نفت ایران انتظار داریم جذب نیرو و امکان جایگزینی نیروهایی که در سازمان‌ها کاهش یافته اند فراهم شود.

وی مشکلات سامانه ساپنا، سامانه نیروهای دستورکاری و آموزش نیروهای ارکان ثالث را از دیگر چالش ها بیان نمود و اذعان داشت: با توجه به مشکلات نگهداشت نیروی انسانی در صورتی که در آینده جذب نیروی رسمی وجود داشته باشد باید اولویت به نیروی بومی داده شود.

در این مراسم مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و معاونان مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.