با راه‌اندازی «سانتریفیوژ»های جدید کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی؛

تولید شکر سفید به ۷۰۰ تُن در روز افزایش می‌یابد

تولید شکر سفید به ۷۰۰ تُن در روز افزایش می‌یابد
در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، «سانتریفیوژ»های جدید تصفیه شکر کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی راه‌اندازی شد.

آفتاب کارون:

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، «سانتریفیوژ»های جدید تصفیه شکر کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با نصب و راه‌اندازی این سانتریفیوژها، در کنار افزایش کمّی تولید، کیفیّت شکر سفید نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر این اقدام را گامی مهم در راستای تحقّق رشد تولید برشمرد و افزود، با نوسازی و ارتقای دستگاه‌های فرسوده، همگام با کاهش ضایعات قندی و افزایش کیفیت شکر تولیدی، متوسط تولید روزانه در این واحد نیشکری به ۷۰۰ تُن خواهد رسید.

کاهش ۷۰ درصدی مصرف برق و ۵۰ درصدی آب از دیگر مزیّت‌های این سانتریفیوژهای نصب شده است که دکتر عبدعلی ناصری به آن اشاره کرد و افزود، این بهینه‌سازی مصرف انرژی در شرایط پیک مصرف برق اهمیت زیادی دارد و به پایداری تولید شکر در تابستان کمک زیادی می‌کند.

ناصری در ادامه بر ضرورت افزایش کارایی و بهبود کیفیت محصولات نیشکری با نوسازی و بهسازی خطوط تولید تاکید کرد و گفت که این اقدامات آینده صنعت نیشکر را تضمین می‌کند و باعث تامین امنیت غذایی کشور در تولید محصول استراتژیک شکر می‌شود.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی نیز گزارشی از روند نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید ارائه کرد و از پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر خبر داد.

سطح زیر کشت امسال در این کشت و صنعت به ۹ هزار و ۱۴۶ هکتار رسیده و به گفته سیّد محمدرضا علم‌الهدائی، از این میزان سطح زیر کشت، بیش از ۷۷۰ هزار تُن نیشکر از مزارع برداشت خواهد شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.