کد خبر : 54502
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

سوگواره اربعین بعنوان پدیده بی‌بدیل الهی به تصویر کشیده شود

سوگواره اربعین بعنوان پدیده بی‌بدیل الهی به تصویر کشیده شود

سوگواره اربعین به عنوان پدیده بی‌بدیل الهی به تصویر کشیده شود

دبیر دومین سوگواره ملی خوزستان پایتخت موکب‌ها: سوگواره اربعین به عنوان پدیده بی‌بدیل الهی به تصویر کشیده شود
 دبیر دومین سوگواره ملی خوزستان پایتخت موکب‌ها از آغاز به کار رسمی دبیرخانه این سوگواره در استان خوزستان خبر داد و گفت: کلیه فرهیختگان ملی با چشمان رصدگر خود این پدیده بی‌بدیل الهی را به تصویر بکشند و با قدم نهادن در مسیر سراسر نور الهی توشه‌ای برای پایان مسیر غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) بردارند.
حمیدرضا بهوندی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: هنرمندان می‌توانند تا ۱۵ مهر ۱۴۰۲ آثار خود را از طریق سایت www.mokebha.ir به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
او با این اعتقاد که موکب‌ها سفیران انتقال دهنده پیام عاشورا به مردم است اظهار کرد: هنرمندان باید با بهره‌گیری از نهضت حسینی (ع)، از خدمت بی‌منت مواکب و پیاده‌روی میلیونی اربعین خوراک فرهنگی جامعه را فراهم کنند و روایاتی در قالب هنر به مخاطبان برسد.
وی با اشاره به تعدد مواکب در استان خوزستان به دلیل وجود ۲ مرز مشترک با کشور عراق گفت: این سوگواره فرصتی ویژه برای هنرمندان است تا لنز دوربین‌هایشان این همایش عظیم مملو از اخلاق و معنویت را به تصویر بکشد.
بهوندی رمز ماندگاری پدیده‌ها را در روایت صحیح آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر این روایات در قالب هنر برای مردم بازگو شود در طول تاریخ ماندگارتر خواهند شد. بنابراین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها پذیرای آثار هنرمندان و فرهیختگان ملی در چهار قالب مستند، عکس، پوستر، نماهنگ و کلیپ خواهد بود.
دبیر دومین سوگواره ملی خوزستان پایتخت موکب‌ها با بیان این‌که مواجهه با حالات درونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) از پشت لنزهای دوربین قابل مشاهده نیست گفت: هر موکبی که برای خدمت‌رسانی به زائران آل حسین (ع) در مسیر برپا شده است رویکرد و فعالیت‌های خاصی را انجام ‌می‌دهد که این‌ها باید در قالب هنر برای مردم روایت شود.
وی حرکت موکب‌داری مردمی اربعین را آزمایشی الهی برای آمادگی حکومت امام عصر (عج) قلمداد کرد و افزود: هنرمندان از به تصویر کشیدن مواکب در قاب‌های هنریشان غافل نشوند چراکه پیوند میان هنر و موکب در این‌جا باید برقرار شود.
بهوندی یادآوری کرد: تولید محتواهایی در فضای مجازی از چند سال گذشته با هشتک پایتخت موکب‌ها از سوی هنرمندان انجام می‌شد که بازخوردهای خوبی را برجای گذاشت. همین موضوع موجب شد تا پایتخت موکب‌ها ماندگار شود.
او تاکید کرد: با آغاز به کار دومین سال از برگزاری این سوگواره به دنبال بستری برای خلق آثار مختلف در رابطه با اربعین و موکب‌ها هستیم تا بتوانیم این آثار را از طریق رسانه تلوزیونی و مکتوبات رسمی منتشر کنیم.
دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با تاکید بر ضرورت استفاده از آثار اربعینی هنرمندان در فضاسازی شهری و پایانه‌های مرزی استان بیان کرد: به دلیل حجم بالای عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) از پایانه‌های مرزی استان و مبادی شهری ضرورت دارد که این آثار در فضای شهری و پایانه‌ها نصب شوند تا مردم با آثار تولیدی هنرمندان بیشتر آشنا شوند.
بهوندی گفت: دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در خوزستان به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان و با همکاری معاونت فرهنگی منطقه آزاد اروند، شهرداری اهواز، استانداری خوزستان، حوزه هنری انقلاب اسلامی واحد خوزستان در حال برگزاری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.