کد خبر : 54521
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۸

راه‌اندازی میدان نفتی کبود گامی موثر در تحقق شعار سال است

راه‌اندازی میدان نفتی کبود گامی موثر در تحقق شعار سال است

معاون استاندار خوزستان: راه‌اندازی میدان نفتی کبود گامی موثر در تحقق شعار سال است

معاون استاندار خوزستان: راه‌اندازی میدان نفتی کبود گامی موثر در تحقق شعار سال است
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در آیین راه‌اندازی میدان نفتی کبود بر استفاده از ظرفیت داخلی و بومی، بالا بودن کیفیت نفت استخراجی و توجه به اشتغالزایی در این میدان را گامی موثر در تحقق شعار سال و افزایش درآمد کشور عنوان کرد.
به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا، «محمدراضی‌جلالی» در آیین راه‌اندازی و تحویل پنج حلقه چاه میدان نفتی کبود در اندیمشک اظهار کرد: این طرح از جمله پروژه‌هایی است که در روند فعال‌سازی با وقفه رو به رو شده بود و امروز با تلاش کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به بهره‌برداری رسید که اقدامی بسیار مهم و ارزشمند است
وی با اشاره ظرفیت تولید نفت در میدان نفتی کبود گفت: کمیت و کیفیت نفت به دست آمده از این چاه‌ها، و بهره‌گیری از ظرفیت تولید بومی از جمله مزیت‌های مهم این پروژه به شمار می‌روند که قابل توجه هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر استفاده از وجود صنعتگران داخلی تاکید کرد و گفت: زمانی در هر پروژه نفتی ردپایی از متخصصان خارجی دیده می‌شد اما اکنون جوانان ایرانی با تلفیق دانش از دانشگاه‌های تخصصی و کسب تجربه در میدان عمل، توانستند به این سطح از قدرت دست یابند و امروز با توانایی همین جوانان در میدان نفتی کبود پنج حلقه چاه به بهره‌برداری رسید.
وی بیان کرد: بخش اشتغالزایی نیز در این‌ میدان نفتی مورد توجه قرار داده شده که این مورد به همراه دیگر ویژگی ‌های طرح قدمی در تحقق شعار سال برای افزایش و رشد تولید و افزایش درامد کشور است.
راضی‌جلالی بیان کرد: در معاونت اقتصادی استانداری نسبت به رفع موانع تولیدو ایجاد زنجیره ارزش که بخش مهمی از هدفگذاری صنعت نفت است آمادگی وجود دارد تا به یاری خداوند ثروت بیشتر از نفت کسب شود.
وی بر بهره‌گیری موثر از تجارب پیشکسوتان حوزه نفت و صنایع به عنوان عاملی مهم گفت: پیشنهاد می‌شوئ برای پیشکسوتان صنایع در استان مراکز و پژوهشکده‌های ایجاد شود تا از تجربه ارزشمند آن‌ها به ویژه در زمینه رفع مشکلات صنایع استفاده شود.
فروش گازهای همراه نفت پای مشعل
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نفت در دولت سیزدهم گفت: سال گذشته جمع‌آوری گازهای همراه نفت را برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی به مزایده گذاشته شدند و توانستیم آن‌ را پای مشعل به فروش برسانیم که اقدامی بسیار ارزشمند است.
علی‌رضا دانشی بر اهتمام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در فعال‌سازی طرح‌هایی که طی سال‌های گذشته راکد و متوقف شده بودند تاکید کرد.
به گفته مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب رویکرد دولت سیزدهم با نگاه مردمی، تلاش همه‌جانبه در مسیری است تا وضعیت در حوزه انرژی به نفع کشور برگردد.
تحقق آمادگی شرکت مناطق نفت خیز جنوب برای تولید حداکثری
وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ۶ ماه نخست شروع کارمان موفق شدیم به آمادگی لازم برای تولید حداکثری برای زمان پس از رفع تحریم‌ها دست یابیم و با انجام مانورهای مختلف نیز این امر تحقق یافت.
دانشی گفت: در سال ۱۴۰۱ مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگترین مجموعه نفتی کشور تلاش خود را معطوف به آماده سازی، اورهال تاسیسات و آماده سازی چاه‌ها کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به فعال سازی پروژه‌های متوقف شده و پروژه ۲۸ مخزن اشاره کرد. میدان نفتی کبود نیز یکی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود که از سال ۹۷ عقد قرارداد با پدکس (پیمانکار طرح) صورت گرفته بود اما پس از آن روند فعال سازی متوقف شده بود.
وی افزود: در واقع آن‌چیزی که دولت سیزدهم تحویل از پروژه میدان کبود تحویل گرفت روند پیشرفت خوبی نداشت اما شرکت مناطق نفت خیز خود را مقید به فعال سازی این پروژه دانست که امروز به یاری خداوند راه‌اندازی شد.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: میدان نفتی کبود متشکل از ۲ مخزن آسماری و بنگستان است که در طرح توسعه آن‌ها، مخزن مد نظر قرار گرفته و اکنون پنج چاه آماده شده که ظرفیت تولید ۶ هزار بشکه نفت در روز را دارا هستند.
خریداران خوب برای نفت میدان کبود
وی نفت حاصل از مخازن آسماری و بنگستان را نفتی ارزشمندی به خاطر کیفیت بالا و سبک بودن برشمرد و گفت: این نفت در شرایط تحریم جزو بهترین نفت‌ها برای فروش است که خریدار خوب نیز دارد.
دانشی بر توجه به توسعه مخازن کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: در حفاری‌هایی صورت گرفته برای شناسایی مخزن توجه همه جانبه صورت می‌گیرد.
وی حضور شرکت ایرانی در توسعه طرح میدان نفتی کبود و استفاده از ابزار و کالاهای داخلی را از دیگر ویژگی‌های راه اندازی میدان نفتی کبود دانست.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شد که به یاری خداوند درآمد مناسبی برای کشور خواهد داشت.
توصیه مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب به مدیران دستگاه‌های دولتی
وی از مسئولان دولتی تقاضا کرد مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در حوزه زیرساخت‌ها هزینه شود و گفت: شرکت نفت تمام قامت پای کار آمده است از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دیگر مسئولان تقاضا دارم این اعتبار در حوزه زیرساخت‌های منطقه و زیرساخت اقتصادی هزینه شود.
دانشی اظهار کرد: نحوه هزینه‌کرد مسئولیت‌های اجتماعی باید به شکلی باشد که به ایجاد شغل و اقتصاد مولد بیانجامد.
به گزارش ایرنا طرح توسعه میدان نفتی کبود زیرنظر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستای طرح نگهداشت و افزایش تولید این میدان نفتی امروز در آیینی با حضور جمعی از مدیران نفتی بهره برداری شد.
میدان نفتی کبود از میادین نفتی ایران است که در شمال استان خوزستان و در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک قرار دارد؛ این میدان در سال ١٣۵٠ کشف و تولید نفت از آن در سال ۱۳۸۳ آغاز شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.