کد خبر : 48890
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

سرنوشت فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در دست نمایندگان خوزستان است

نمایندگان خوزستان در معرض آزمونی عملی برای نشان دادن توانمندی و لیاقت خود در انجام وظایف نمایندگی شان روبرو شده اند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با اشاره به اینکه متاسفانه دولت در لایحه بودجه، رقمی برای اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ندیده است گفت: این در حالی است که این طرح با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و همچنین مصوبه سال گذشته هیات وزیران جزو حقوق مسلم مردم و کشاورزان خوزستان می باشد.
مسعود اسدی گفت: در صورتی که نمایندگان خوزستان نتوانند در قانون بودجه برای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، تامین منابع مالی نمایند این طرح عملا راکد و علاوه بر از بین رفتن ۹۰۰۰ شغل مستقیم، بخش کشاورزی خوزستان نیز با خسارتی غیرقابل جبران مواجه خواهد شد لذا بنظر می رسد نمایندگان خوزستان در معرض آزمونی عملی برای نشان دادن توانمندی و لیاقت خود در انجام وظایف نمایندگی شان روبرو شده اند و در صورتی که نتوانند این حق مسلم مردم خوزستان را احیا کنند با انتقادهای سخت و تندی روبرو خواهند شد.
وی گفت: کافی است متنی به این شرح در بودجه امسال توسط نمایندگان خوزستان اضافه شود که در آن گفته شود به دولت اجازه داده می شود تا در راستای اجرای فاز ۲ احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام از منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۲۰۰ میلیون دلار به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یابد.
رییس شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه ۳ نماینده از نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق حضور دارند، با اقدام این عزیزان و اجماع نمایندگان، این امر به راحتی میسر است.
مسعود اسدی افزود: نمایندگان برخی استان ها با اعمال فشار، خواسته های غیرمنطقی و غیرعلمی خود را به بودجه تحمیل کرده اند آنگاه اگر نمایندگان مردم خوزستان نتوانند حقوق مسلم، قانونی و از پیش تعیین شده خوزستان را محقق نمایند برای مردم امری غیرقابل قبول خواهد بود.
وی در پایان از نمایندگان مجلس خواست موضوع احیای بودجه فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را جزو اولین خواسته های خود در لایحه بودجه، وارد و آن را مصوب نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.