کد خبر : 47407
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

ساماندهی نشدن رودخانه‌ها علت تشدید آسیب‌های سیل

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، «محمدرضا محسنی» در نشست ستاد مدیریت بحران شفت با اشاره به این‌که مجموع خسارت‌های تحمیل شده سیل در این شهرستان بالغ بر ۱۷٫۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: ایمن‌سازی و اقدامات اولیه در خصوص سیل باید هرچه سریع‌تر پایان یابد. وی با اشاره به این‌که

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، «محمدرضا محسنی» در نشست ستاد مدیریت بحران شفت با اشاره به این‌که مجموع خسارت‌های تحمیل شده سیل در این شهرستان بالغ بر ۱۷٫۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: ایمن‌سازی و اقدامات اولیه در خصوص سیل باید هرچه سریع‌تر پایان یابد.

وی با اشاره به این‌که عدم ساماندهی رودخانه‌ها سبب تشدید آسیب‌های سیل در شهرستان شفت شد، افزود: افراط در صدور مجوزهای برداشت از رودخانه در سال‌ها پیش و ممانعت‌های قانونی کنونی برای ورود دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساماندهی، به بسیاری از زیرساخت‌های حاشیه رودخانه‌ها آسیب رسانده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان این‌که سیل اخیر اثبات کرد که بسیاری از رودخانه‌ها گنجایش هدایت این حجم از آب را ندارد و نیازمند ساماندهی است، تصریح کرد: با تشریک مساعی و رعایت موازین قانونی می‌توان خسارت‌های حوادث آتی را کاهش داد.

وی با بیان این‌که بازگشایی و بهسازی اولیه جاده‌های روستایی که در طغیان رودخانه‌ها تخریب شده‌اند نیازمند همکاری دستگاه‌های خدماتی و اجرایی است، گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط‌زیست در کنار راهداری باشند و زمینه تسریع در کار را فراهم کند.

فرماندار شفت با اشاره به این‌که بنیاد مسکن ترمیم راه‌ها و پل‌های داخل بافت روستاهای سیل زده را در اولویت قرار دهد، خاطرنشان کرد: اداره برق باید در روزهای آتی نقاط در معرض خطر شبکه‌های برق را جابجا و از ایمن‌سازی آن‌ها اطمینان حاصل کند و اداره مخابرات نیز هر چه سریع‌تر خطوط ارتباطی خانوارهای روستایی را وصل کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به این‌که ۳۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل این استان در نظر گرفته شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: این اعتبارات شامل کمک‌های بلاعوض برای تعمیر و ارایه تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی می‌شود و مبالغی نیز برای تعویض اسباب و اثاثیه آسیب‌دیده منازل پیش‌بینی شده است که روند اجرای آن به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

«اکبرزاده» با اشاره به این‌که آسیب‌های سیل به موازات راه‌ها به پل‌ها نیز وارد شد، یادآور شد: هر چند که آب منطقه‌ای با مشکلات و ممانعت‌های قانونی در ساماندهی رودخانه‌ها مواجه است اما هیچ دستگاه دیگری در رودخانه‌ها مسئولیت قانونی ندارد و ساماندهی با نظر کارشناسی آب منطقه‌ای می‌تواند انجام شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.