کد خبر : 51507
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

به همت بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان صورت گرفت؛

رویداد گنج برای حمایت از فعالان اجتماعی خوزستان برگزار می شود

رویداد گنج برای حمایت از فعالان اجتماعی خوزستان برگزار می شود

برگزاری چهارمین رویداد گنج برای حمایت از فعالان اجتماعی در خوزستان

مدیرعامل شتاب دهنده جهت و مسئول برگزاری رویداد گنج در سراسر کشور از آغاز بکار چهارمین رویداد شتاب دهنده گنج جهت شناسایی گروه‌های جهادی و فعالان محیط زیست و حمایت های مالی و معنوی از این گروه ها با محوریت محرومیت زدایی در خوزستان خبر داد.

محمد امین میرچی روز پنجشنبه در نشست با رسانه‌های استان در مجتمع فجر اهواز در این خصوص اظهار داشت: مدتی پیش تعدادی از گروه‌های جهادی دیداری با رهبر معظم انقلاب داشتند که ایشان بر شناسایی ظرفیت های گروه‌های جهادی و همچنین برقراری ارتباط موثر این گروه‌ها با دستگاه های پشتیبان تاکید فراوان داشتند.

وی افزود : رویداد گنج تاکنون در سه استان خراسان رضوی ، اصفهان و البرز برگزار شده و این چهارمین رویداد به میزبانی خوزستان با هدف کشف و شناسایی گروه های خدمت رسان مردمی آغاز شده است.

مدیرعامل شتاب دهنده جهت و مسئول برگزاری رویداد گنج در سراسر کشور ادامه داد: این رویداد هر ماه در یک استان برگزار شود که در این رویداد، فعالان اجتماعی با یکدیگر ارتباط بیشتری برقرار کرده و این گروه ها توسط دستگاه‌های قادر بر پشتیبان نظیر بنیاد مستضعفان،بنیاد علوی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی حمایت مالی می شوند.

پذیرش ۱۲۰ طرح محرومیت زدایی در خورستان

همچنین نماینده بنیاد علوی در این نشست با اشاره به محورهای رویداد گنج گفت: بنیاد علوی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است که رسالت اصلی این بنیاد محرومیت زدایی در ۴۰ منطقه هدف است؛ برقراری ارتباط نزدیک گروه‌های جهادی و فعالان اجتماعی با دستگاه های قادر به پشتیبان از هدف‌های اصلی برگزاری رویداد گنج است.

پدرام جدیدی افزود : اکنون نخستین شتاب دهنده گروه‌های جهادی با محوریت محرومیت زدایی فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرده که در این زمینه سعی در شناسایی فعالان اجتماعی و حمایت از خدمات آن ها به محرومان است.

وی بیان کرد: بخش زیادی از مشکلات جامعه بدون همراهی گروه های مردمی قابل رفع نیست و ما وظیفه داریم از این گروه‌های مردمی حمایت کنیم.

نماینده بنیاد علوی گفت: حمایت مالی و معنوی از گروه های جهادی و فعالان اجتماعی بر اساس معیارهایی است که ابتدا باید این گروه ها طرح های خود را ارایه دهند و مورد ارزیابی قرار گیرند و سپس توسط دستگاه های پشتیبان حمایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: طرح های ارایه شده در کارگروه‌های سلامت، اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و محیط زیستی بررسی و در صورت نیاز مشاوره‌های لازم به این گروه ها داده می شود و در نهایت متناسب با طرح حمایت مالی صورت می‌گیرد.

جدیدی اظهار داشت: پس از اینکه طرح ها پذیرش شد تسهیلات تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با سود ۲درصد توسط بنیاد علوی به فعالان اجتماعی و گروه‌های جهادی اعطا می شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای تعداد زیادی از گروه‌های اجتماعی پرونده تشکیل شده و پرداخت تسهیلات آن ها در دست اقدام است؛ در رویداد گنج خوزستان علاوه بر حمایت از گروه‌های جهادی ۲ نشست پیش‌بینی شده که شتاب دهنده جهت، متولی این دوره است.

نماینده بنیاد علوی گفت: نشست اول با محوریت کارآفرینی و صنایع تبدیلی به عنوان مبانی اصلی استان است چرا که خوزستان از منابع بی شماری برخوردار بوده که متاسفانه همچنان با خام فروشی مواجه هستیم.

وی افزود: نشست دیگر با محوریت مسایل مشکلات آب خوزستان است که با حضور متخصصان و کارشناسان و مدیران مربوطه جهت واکاوی کمبود آب برگزار می شود ؛ نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو کمیسیون انرژی نمایندگان تهران برای حضور در این نشست به نمایندگی از مجلس حضور دارند.

جدیدی یادآور شد: آیین افتتاحیه رویداد گنج امروز با حضور بیش از ۱۰۰ گروه جهادی مسأله و منطقه محور برگزار شد؛ بیش از ۲۰۰ طرح مسأله و منطقه محور ثبت شده و حدود ۱۲۰ طرح خدماتی و محرومیت زدایی پذیرفته شده است.

رویداد گنج استان خوزستان ویژه گروه های متمرکز بر منطقه و طرح های مساله محور در حوزه محرومیت زدایی و پیشرفت برگزار می‌شود.

این طرح‌ها در تمام عرصه‌ها، پذیرش می‌شود و ویژه گروه‌های متمرکز بر منطقه و طرح های مساله محور در حوزه محرومیت زدایی و پیشرفت است.

علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند.نحوه ثبت نام از طریق نشانی https://www.alavi-bonyad.com/event/ صورت می‌گیرد.

آبان ماه سال جاری سازمان بسیج دانشجویی اقدام به راه اندازی شتاب دهنده «جهت» با محوریت حمایت و شتاب‌دهی تیم‌ها و ایده‌های جهادی در حوزه محرومیت زدایی کرد.

شتاب‌دهنده ای که بر روی مناطق محروم تمرکز دارد و پاسخگوی مناسب و روشمند برای حل مسائل کشور است. این شتاب‌دهنده از ۴۰ هزار گروه جهادی حمایت می‌کند.

در ادامه عباس اوتادی مسئول برگزاری رویداد گنج در استان خوزستان در این نشست گفت:  در رویداد گنج خوزستان از ۲۰۰ گروه ارسال کننده طرح بیش از ۱۲۰ طرح دعوت به آمد و طرح های آنان توسط کارشناسان مورد بررسی قرارگرفت.
در پایان یادآور می شود: به همین منظور رویداد گنج در خوزستان برای رفع مشکلات آب با حضور دوتن از نمایندگان مجلس آقایان شریعتی و خاندوزی، فرهاد ایزدجو مدیر کل آب و برق خوزستان، معاون زیرساختی مدیرعامل بنیاد برکت و مسئول سازمان بازرسی استان و اساتید حوزه آب دانشگاه های استان آنهم با حضور گروه های جهادی حوزه آب در سطح استان جلسه ای را برگزار کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.