تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸

در چارچوب طرح ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب: توسعه میدان نفتی سیاهمكان با حفاری ۴ حلقه چاه جدید آغاز شد

در چارچوب طرح ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب: توسعه میدان نفتی سیاهمكان با حفاری ۴ حلقه چاه جدید آغاز شد

با حفاری ۴ حلقه چاه جدید، توسعه‌ی میدان نفتی سیاهمکان در چارچوب طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب موسوم به طرح ۲۸ مخزن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، در این راستا با پایان عملیات جابجایی و برپایی دکل در این میدان نفتی، عملیات تحت الارض توسعه این میدان روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ با حضور مهندس صادق فتح‌اللهی مجری طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیر این پروژه در شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به عنوان پیمانکار طرح کلید خورد.

بخش تحت الارض توسعه میدان سیاهمکان شامل حفاری ۴ حلقه چاه بنگستانی به عمق تقریبی ۵۰۰۰ متر است و بخش سطح الارض آن مشتمل بر احداث یک مجموعه تفکیک و تقویت فشار نفت به ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، اجرای خطوط لوله ۱۲ اینچ و ۸ اینچ و خط انتقال ۶۶ کیلو وات برق تک مداره فلزی به همراه کلیه تاسیسات جانبی است.

احداث موقعیت چاه‌های ۰۰۱  و ۰۳۰ و همچنین احداث خطوط لوله جریانی از چاه‌های حفاری شده به مجموعه تفکیک و تقویت فشار نفت جدید سیاهمکان بخش دیگری از عملیات اجرایی این طرح محسوب می‌شود.

طرح توسعه میدان سیاهمکان یکی از بسته‌های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش تولید به‌شمار می‌آید که اجرای آن طی قراردادی در نیمه نخست امسال به شرکت گسترش انرژی پاسارگاد واگذار شده است. همچنین شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی سیاهمکان، مسئولیت بخش­های مهندسی، پشتیبانی، تدارکات و تأمین کالا را در بخش­های سطح الارض و تحت الارض برعهده دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.