کد خبر : 51601
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت
رئیس جمهور موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرده و این موضوع به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرده و این موضوع به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با اشاره به تعیین تکلیف سهام عدالت در مجلس بیان داشت: اخیرا پیشنهادی را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت که به ویژه اینکه این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و ایثارگران هستند به رئیس جمهور ارائه دادیم ، خوشبختانه رئیس جمهور هم موافقت کلی خود را با این مسئله اعلام کردند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته رئیس جمهور این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند تا در آنجا بتواند به شکلی تامین منابع مالی آن انجام شود.
پور ابراهیمی ادامه داد: فکر می‌کنیم تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت ما در نیمه دوم امسال خواهد بود که می‌تواند بهبودی در زندگی جمعیت قابل توجه‌ای از مردم ایجاد کند.
نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه موضوع جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد، بیان داشت: این مسئله در ادامه به صحن علنی آمد ، اما دولت دوازدهم با آن مخالفت کرد، آنهم به دلیل اینکه بار مالی داشت و امکان تصویب در صحن و ارجاع آن به شورای نگهبان فراهم نبود، لذا ما به دلیل اجتناب از این موضوع و اینکه ما مخالفت‌های دولت را نداشته باشم.
وی اضافه کرد: رایزنی‌ها را با رئیس جمهور شروع کردیم و نامه‌ای را خدمت آیت‌الله رئیسی ارسال کردیم که خوشبختانه ایشان با کلیت بحث موافقت کردند و این مسئله را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند و فکر می‌کنم سازمان برنامه و بودجه هم براساس همان روند کارشناسی که در سال گذشته انجام دادیم، با کلیاتش موافقت کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: پیش بینی ما این است که یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به عبارتی تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالتی است که چند میلیون از جمعیت کشور را پوشش می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.