کد خبر : 53878
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

خانه‌های فروش مواد مخدر در خوزستان تخریب می‌شوند

خانه‌های فروش مواد مخدر در خوزستان تخریب می‌شوند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان: خانه‌های فروش مواد مخدر در خوزستان تخریب می‌شوند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان: خانه‌های فروش مواد مخدر در خوزستان تخریب می‌شوند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان اینکه مقابله جدی با توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر آغاز شده و بیشتر خواهد شد، گفت: خانه‌های فروش مواد مخدر تخریب می‌شوند که به زودی این کار اجرایی خواهد شد.
رضا نجاتی در همایش هفته مبارزه با مواد مخدر که در اهواز برگزار شد، با تاکید بر لزوم پیشرفت در همه حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مواد مخدر، اعتیاد و قاچاق یقینا حوزه‌های مختلف را دچار لغزش و چالش خواهد کرد بنابراین همه باید با این مساله مقابله کنیم و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این است که ابتدا مقابله از طریق کار اجتماعی و فرهنگی انجام شود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ کشور با مساله قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان مواجه هستند، افزود: سود خالص قاچاقچیان مواد مخدر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار در سال است و به دست آوردن این سود هنگفت موجب شده است روز به روز قاچاقچیان مواد مخدر و روان‌گردان‌ها افزایش یابند که این مساله، چالش‌های مختلفی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.
نجاتی بیان کرد: یک هزار و ۱۲۷ نوع ماده روان‌گردان جدید به چرخه توزیع مواد مخدر در دنیا افزوده شده است که این مساله نشان‌دهنده افزایش میزان خطر برای خانواده‌ها است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان افزود: مصرف مواد مخدر مرز سنی ندارد و جنسیت هم دیگر در این خصوص معنی ندارد و همه را دربرمی‌گیرد و این مساله، یک ‌زنگ‌ خطر برای جوامع بشری است.
نجاتی با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی سطح کشت مواد مخدر در جهان در یکی دو سال اخیر ادامه داد: افغانستان تامین‌کننده ۸۰ درصد درخواست‌های مواد مخدر در جهان است بنابراین می‌توان گفت افغانستان بزرگ‌ترین کشت و تولید و فروش مواد مخدر را دارد و یک قطب جهانی در این زمینه محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: امروزه تهاجم فرهنگی به ویژه برای جوانان ایران افزایش پیدا کرده و یکی از نمونه‌های این تهاجم این است که دشمن تلاش می‌کند جوانان ما را به سمت مصرف مواد مخدر ببرد. دشمن از یک طرف کشت مواد را در کریدوری که از کشور ما عبور می‌دهد افزایش داده است و از سوی دیگر تبلیغات فراوانی در این خصوص انجام می‌دهد.
نجاتی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از عمده‌ترین دلایل طلاق است، گفت: مواد مخدر خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌کند که مهم‌ترین این خسارت‌ها مسائل اجتماعی است. اعتیاد و روی آوردن به مواد مخدر، پایه همه جرایم است. بزهکاری، همسرآزاری، طلاق، کودک‌آزاری، اقدام به قتل، نزاع، خشونت و بیکاری به مصرف مواد مخدر برمی‌گردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: مصرف مواد مخدر هم برای فرد مصرف‌کننده هزینه دارد و هم برای دولت در انجام کارهای فرهنگی، مقابله، درمان و دیگر موارد هزینه ایجاد می‌کند و مهم‌ترین هزینه در این راه، شهدایی هستند که در این راه تقدیم می‌شوند.
وی با اشاره به نگرش‌ها و باورهای غلط مبنی بر اینکه مواد مخدر موجب نشاط و شادابی می‌شود، گفت: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر ابتدا پیشگیری از مصرف مواد مخدر است و لازمه این اقدامات این است که همه احساس خطر کنند و مشارکت داشته باشند.
نجاتی گفت: در یک زمانی اعلام می‌کردیم مواد مخدر پشت درها است اما امروزه می‌گوییم مواد مخدر در خانه‌ها لانه کرده است. باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود و اینکه اطلاعات را نگهداری کنیم و بگوییم محرمانه است، درست نیست. باید به مردم بگوییم اعتیاد وارد مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی و جامعه کارگری شده است تا هوشیار باشند و از فرزندان‌شان مراقبت کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان تصریح کرد: متاسفانه امروزه در برخی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد مصرف مواد مخدر هستیم هر چند شاید آمار کم باشد اما باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و این مساله نباید در اتاق‌های دربسته مطرح و بایگانی شود و مردم بی‌خبر باشند. اگر قرار است مردم همکاری کنند باید اطلاعات در راستای آگاهی‌بخشی و پیشگیری به مردم داده شود. زمانی که دشمن بعثی می‌خواست حمله هوایی کند آژیر می‌زدند، اکنون ما هم باید آژیر را به صدا دربیاوریم تا مردم متوجه شوند.
وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر در خوزستان افزود: مرکز نگهداری معتادان متجاهر با نام الحدید در استان خوزستان راه‌اندازی شده است و در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند. در محل پادگان شهید فرجوانی نیز ۱۵۰ نفر در حال نگهداری هستند. در حال پیگیری برای توسعه مراکز نگهداری معتادان متجاهر هستیم هر چند توسعه این مکان‌ها خوشحالی ندارد و هنر نیست اما وجود معتادان متجاهر از واقعیت‌های جامعه است.
نجاتی افزود: طبق آمار ۷۰ درصد افرادی که در این مراکز نگهداری می شوند بعد از حرفه آموزی، به چرخه زندگی طبیعی برمی گردند که باید به این موضوع توجه شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به آثار حضور معتادان در جامعه در ابعاد مختلف افزود: از خیران می‌خواهیم برای کمک به معتادان متجاهر و خود معرف، کمک کنند تا به زندگی طبیعی خود برگردند و جامعه نجات یابد.
وی عنوان کرد: در کنار این اقدامات، مقابله جدی با توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر نیز آغاز شده است و بیشتر خواهد شد به گونه‌ای که خانه‌های فروش مواد مخدر تخریب می‌شوند؛ به زودی این کار اجرایی خواهد شد و این افراد به اشد مجازات خواهند رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.