کد خبر : 46659
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

ثبت سالانه شش میلیون پرونده در کلانتری‌های کشور

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی در آیین‌ رونمایی از فناوری‌های نوین و فناوری اطلاعات در پلیس پیشگیری ناجا که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا برگزار شد، گفت: امروز بخشی از تعهدات ما در قالب ارائه خدمات الکترونیکی رونمایی خواهد شد. وی با بیان اینکه ارائه خدمات

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی در آیین‌ رونمایی از فناوری‌های نوین و فناوری اطلاعات در پلیس پیشگیری ناجا که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا برگزار شد، گفت: امروز بخشی از تعهدات ما در قالب ارائه خدمات الکترونیکی رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات آسان، تکریم مردم، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و … از جمله تاکیدات رئیس پلیس کشور است، افزود: امروزه دیگر با افزایش جمعیت شهرها نمی‌توان به شکل سنتی اقدام به ارائه خدمات به شهروندان کرد و متاسفانه بعضا این شیوه می‌تواند سبب نارضایتی شهروندان نیز بشود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به بندها و مواد قانونی که پلیس را ملزم به استفاده خدمات و تجهیزات نوین می‌کند، تصریح کرد: در همین راستا نیز راهی نداریم جز اینکه از فناوری‌ها و تجهیزات روز بهره مند شویم.

سردار شرفی با اشاره به فناوری ارسال مرجوعه‌های قضایی به شکل الکترونیکی اظهار کرد: سالانه حدود شش میلیون پرونده در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود. این پرونده‌ها حدود دو میلیون ساعت زمان نیاز دارد تا منتقل شود. ۷۰۰۰ نفر از نیروی انسانی ما مسئول این پرونده‌ها هستند و علاوه بر آن طبق برآوردهای ما بیش از دو میلیارد تومان هزینه سوخت و دو میلیون تومان هزینه استهلاک خودروهاست.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کاغذ و لوازم تحریر حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد گفت: هزینه بدرقه این پرونده‌ها نیز حدود پنح میلیارد تومان است که با این سامانه از تمامی این هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس حدود ۴۰ اقدام فناورانه را در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها رونمایی خواهد کرد گفت: امروز ۱۳ پروژه رونمایی شد که از جمله آن زیرسامانه ثبت و استعلام اثرانگشت، سامانه پایش خودروهای دستور دار، سامانه مقصد آنلاین خودروها و گشت‌ها، زیرسامانه افراد فقدانی، زیرسامانه امضای الکترونیک، سامانه ثبت اطلاعات اشرار و سابقه دارها، سامانه مستندسازی هوشمند اظهارات متهمان و … است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم، روند رونمایی از دیگر سامانه‌های فناورانه پلیس انجام شود.

سردار دولتخواه معاون فناوری اطلاعات ناجا نیز در ادامه این جلسه توضیحاتی را درباره سامانه‌ها ارائه کرد.

برخی از این سامانه‌ها به شکلی آزمایشی در استان قزوین، قم، گیلان، اصفهان و مرکزی اجرا شده و برخی دیگر از این سامانه‌ها نیز در سراسر کشور فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.