کد خبر : 46851
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۳۷

توضیحات رئیس پلیس پایتخت درباره سهم مدیریت شهری از جرائم رانندگی

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نیمه دوم سال، فصل سخت کار پلیس است و ما در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌ایم تا مشکلی به لحاظ ترافیکی و ایمنی

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نیمه دوم سال، فصل سخت کار پلیس است و ما در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌ایم تا مشکلی به لحاظ ترافیکی و ایمنی برای شهروندان به وجود نیاید.

وی درباره وضعیت ترافیکی پایتخت و این شایعه که می‌گویند پلیس بعضا خود باعث ایجاد ترافیک می‌شود، گفت: چنین چیزی مورد تأیید ما نیست. تعداد خودروها در تهران چهار برابر حجم خیابان‌های ما است و در این میان پلیس تنها می‌تواند تردد شهروندان را تسهیل کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در ابتدای مهرماه حجم ترافیک، افزایشی ۳۰ درصدی داشت افزود: پس از آن هم ترافیک در بزرگراه‌ها افزایشی ۵۰ درصدی داشت، اما نگذاشتیم مشکلی جدی در ترافیک ایجاد شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره کمین برخی از ماموران پلیس، اظهارکرد: هرگونه کمین در سطح شهر تهران ممنوع است و اگر من متوجه چنین موضوعی شوم حتما با آن برخورد خواهم کرد، ضمن اینکه از شهروندان نیز می‌خواهیم در صورت رؤیت چنین موردی حتما مشخصات مامور و موقعیت را به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند.

سردار رحیمی درباره مدیریت ترافیک به شکل دستی در برخی از تقاطع‌ها و معابر نیز گفت: به دلایل اجرای برخی از طرح‌ها و شرایط ماموران ما گاهی مجبور می‌شوند به شکل دستی نسبت به مدیریت ترافیک اقدام کنند، اما در مجموع ترافیک کلان پایتخت به شکل هوشمند و آنلاین رصد و پایش می‌شود.

وی از افتتاح مرکز جدید کنترل ترافیک خبر داد و گفت: در بازدیدی که حدود ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مقر ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ داشتند، آن‌ها از اقدامات پلیس تقدیر و قدردانی کردند. همچنین این نمایندگان از مرکز بزرگ و هوشمند کنترل ترافیک که یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مرکز کنترل ترافیک کشور به حساب می‌آید و از فردا افتتاح خواهد شد، بازدید کردند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درباره انتقاد اعضای شورای شهر از عدم تخصیص جریمه‌های رانندگی به مدیریت شهری گفت: در این زمینه دولت تصمیم می‌گیرد و برخی از جرائمی که در شهرها رخ داده پس از واریز به خزانه دولت به شهرداری‌ها و جرائمی که در معابر برون شهری رخ داده به وزارت راه تعلق می‌گیرد تا این مبلغ صرف رفع موانع ترافیکی و موارد این چنینی شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.