کد خبر : 48596
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

توصیه های ترافیکی پلیس برای بازگشت زائران اربعین

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: متاسفانه در چند روز گذشته با شروع مراسم اربعین شاهد سوانح شدید رانندگی و کشته و مصدوم شدن برخی از زائران در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور بودیم که بخشی از این حوادث به دلیل خستگی رانندگان،

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: متاسفانه در چند روز گذشته با شروع مراسم اربعین شاهد سوانح شدید رانندگی و کشته و مصدوم شدن برخی از زائران در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور بودیم که بخشی از این حوادث به دلیل خستگی رانندگان، بی‌توجهی به راه و خواب‌آلودگی بود. در همین راستا به رانندگان توصیه می‌شود برای سفر خود برنامه ریزی داشته و بعد از استراحت کافی سفر خود را آغاز کنند و در طی مسیر نیز استراحت را فراموش نکنند. مسافرین نیز حتما در زمان سفر هوشیار باشند و با همراهی راننده نقش موثری را ایفا کنند.

وی ادامه داد: همه سرنشینان باید نکات ایمنی را رعایت کنند، کمربند ایمنی، عدم استفاده از تفن همراه در حین رانندگی و …. از نکات ایمنی است که توجه به آن‌ها احتمال وقوع حادثه را کاهش می‌دهد. همچنین راننده خودرو نیز باید با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سبقت غیر مجاز پرهیز کرده و به علائم راهنمایی و رانندگی نیز توجه کند.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های جوی در محورهای بازگشت زائران اربعین نیز گفت: رانندگان حتما قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی مسیر مورد نظر خود مطلع شوند. در هنگام بارندگی نیز از ترمزهای شدید خودداری و هنگام رانندگی فاصله طولی با خودرو جلویی را رعایت کنند. همچنین قبل از آغاز سفر از سلامت فنی وسیله نقلیه خود به ویژه چراغ‌ها، ترمزها، برف پاک‌کن‌ها و سیستم روشنایی خود مطلع شوند.

سرهنگ جهانی با بیان اینکه رانندگی در جاده نیازمند تجربه بسیاری است، گفت: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که راننده باید تجربه کافی برای رانندگی در شرایط جاده را داشته باشد، در غیر این صورت باید از رانندگی فرد جلوگیری شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.