تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

تعرفه بیمه محصول برنج بالاست / دولت هوای کشاورزان را ندارد

دولت هوای کشاورزان را ندارد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه تعرفه بیمه محصول برنج در تابستان سال جاری بالاست گفت: دولت هوای کشاورزان را ندارد.

 

دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه که امسال از سوی استاندار بعنوان نماینده عالی دولت در خوزستان اعلام شد که در تابستان محدودیت کشت نداریم و کشاورزان هر چه می خواهند بکارند گفت: یکی از محصولاتی که کشاورزان در تابستان امسال بدنبال کشت و کار آن رفته اند برنج است ولی مشکلی که بوجود آمده این است که ظاهرا تعرفه بیمه محصول برنج در استان مشمول کمک دولتی نشده است.

عادل سلیمانی نسب گفت: برای نمونه کمترین گزینه ای که برای بیمه محصول برنج وجود دارد هکتاری حدود ۷۰۰ هزار تومان است که بسیار بالاست و پرداخت آن در توان بسیاری از کشاورزان شوشتر نیست و این در حالی است که در برخی استان ها کمک دولت برای بیمه کشاورزی شامل کشاورزان شده است.

وی با اشاره به اینکه باز هم ممکن است در آینده شاهد بروز خسارت به مزارع کشاورزی باشیم گفت: با این تعرفه های سنگین، اکثر کشاورزان برای بیمه کردن مزارع خود با مشکل روبرو می شوند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر با انتقاد از سیاست های حمایتی دولت از بخش کشاورزی گفت: انتظار داریم دولت در راستای حمایت از تولید داخلی و رونق تولید به فکر کشاورزان باشد.

سلیمانی نسب گفت: امسال که کشت برنج را آزاد کرده اند انتظار می رود صندوق بیمه محصولات کشاورزی هم هوای کشاورزان را داشته باشد و تعرفه های بیمه را با کمک های دولتی محاسبه کند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم استانداری، جهاد کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع باشند تا بیش از این کشاورزان با مشکل روبرو نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.