کد خبر : 47002
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴

تصویر “خیابانگردی با ببر” برای ایران نیست/امسال آخرین سال اجرای ثبت جرائم رانندگی با نرخ فعلی

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود: سردار اشتری در پاسخ به ایسنا اعلام کرد جزئیاتی از احضار جمع‌آوری کنندگان کمک مردمی به زلزله زدگان/

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

سردار اشتری در پاسخ به ایسنا اعلام کرد

جزئیاتی از احضار جمع‌آوری کنندگان کمک مردمی به زلزله زدگان/ تحویل ۶بالگرد و۱۲ پهپاد جدید به ناجا

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی را درباره احضار بعضی از سلبریتی‌های جمع کننده کمک برای زلزله زدگان و همچنین پهپادها و تجهیزات جدید نیروی انتظامی ارائه کرد.

وی درباره احضار برخی از سلبریتی‌ها که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان کرده بودند، گفت: بحث احضار در مورد بسیاری از این افراد مطرح نبوده بلکه ما از آن‌ها دعوت کردیم تا توضیحاتی را ارائه دهند. دستگاه قضایی تعدادی از این افراد را به ما معرفی کرده و گفتند با توجه به اینکه این افراد اطلاعاتی را در اختیار دارند بیایند تا اطلاعات در این زمینه تکمیل شود.

سردار مهری عنوان کرد

امسال آخرین سال اجرای ثبت جرائم رانندگی با نرخ فعلی

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که امسال آخرین سال اجرای مبلغ جریمه‌های فعلی راهنمایی و رانندگی است.

وی همچنین درباره گرداندن حیوانات و گربه‌سانان در داخل خودرو نیز اظهار کرد: حیوانات خانگی باید درون ظرف‌های مخصوصی که برای جابه‌جایی آنها وجود دارد، در شهر جابه‌جا شوند در غیر این صورت در صورت رویت پلیس با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد. چرا که بر اساس قوانین چنین اقدامی تخلف است.

ویژگی کیت‌های جدید تشخیص مصرف مواد مخدر رانندگان

رئیس بهداری پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در تشریح ویژگی‌های کیت‌های جدید تشخیص مصرف موارد مخدر از سوی رانندگان گفت: پیش‌تر تست‌های ادراری تشخیص مواد مخدر از سوی پلیس انجام می‌شد که این نوع تست نقایصی داشت از جمله اینکه امکان اخذ چنین تستی در معابر شهری وجودنداشت.

دکتر سیدجعفر محقق با بیان اینکه کیت‌های جدید تشخیص مصرف مواد مخدر در همین راستا راه اندازی شده است،‌گفت: این کیت‌ها می‌تواند در اختیار تمامی نیروهای گشتی پلیس راهنمایی و رانندگی چه در جاده‌ها و چه در معابر شهری قرار بگیرد و با توجه به اینکه فضایی را اشغال نمی‌کند و کار با آن نیز راحت است،‌ دیگر نیاز به استفاده از ماشین‌های کنترل سلامت نیست.

دور دورهای لاکچری با حیوانات وحشی ؟

تصویر “خیابانگردی با ببر” برای ایران نیست/ برخورد پلیس با حیوانگردانی با ماشین

نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در توضیح تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از گشت‌زنی در خیابان‌ها با حیوانات وحشی و گربه‌سانان گفت: برخی این عکس‌ها را به خیابان‌های تهران نسبت داده‌اند، اما منابع رسمی این موضوع را تایید نمی‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اگر شهروندان تهرانی در سطح شهر با چنین پدیده‌ای روبه‌رو شدند از پلاک خودرو عکس بگیرند و مستندات خود را به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ارائه دهند، تصریح کرد: در صورت اثبات این موضوع، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شدو با آنان برخورد قانونی می‌شود.

معاون شهردار تهران:

نصب فیلتر دوده برای اتوبوس‌های خصوصی الزامی شد

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر لزوم نصب سالانه فیلتر دوده بر روی ۱۰ درصد اتوبوس های بخش خصوصی تأکید کرد.

وی در مورد تأثیر نصب فیلتردوده بر کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه برای رفع صددرصدی آلایندگی اتوبوس‌ها لازم است که از فیلتر دوده استفاده شود، گفت: برای رفع کامل آلایندگی ذرات معلق نیاز به فیلتر دوده داریم که این کار هم در حال انجام شدن است اما دقت داشته باشید که قیمت هر فیلتر دوده با شرایط فعلی، حدود ۱۰۰ میلیون تومان شده است.

“بطحائی” با گلایه از تهدید برنامه درسی توسط دایه‌های مهربانتر از مادر:

زورمان به حذف کنکور نرسید / برخی موسسات کنکور لجبازی می‌کنند

سیدمحمد بطحائی،‌ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال جاری در پایه دوازدهم ۲۰۰ عنوان کتاب جدید التألیف داشتیم عنوان کرد: تغییر کتب آموزشی به اتمام رسید و دیگر تا چهار سال آتی کتب نونگاشت نداریم.

بطحائی همچنین با بیان اینکه برنامه درسی به شدت در معرض تهدید از سوی دایه‌های مهربان‌تر از مادر قرار گرفته است گفت: متاسفانه امروز کلاس ها و آزمون‌های کنکوری و حجم کتاب‌های کمک آموزشی، برنامه درسی را تحت الشعاع قرار داده، این در حالی است که برخی از این کتب از حداقل استانداردها نیز برخوردار نیستند.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی آموزش و پرورش خبر داد

آغاز مداخلات حمایتی از پیش‌دبستانی‌های « دیرآموز » از آبان

رخساره فضلی، مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت سنجش سلامت در دوره پیش دبستانی تاکید کرد و گفت: برنامه‌های مداخله‌ای ما برای آن دسته از نوآموزانی که دیرآموز و دارای اختلالات یادگیری تشخیص داده می‌شوند از آبان ماه شروع می‌شود.

فضلی ادامه داد: سال گذشته از ۳۷۵ هزار کودک پنج سال تمام در سن پیش دبستانی که سنجش شدند، حدود ۳۰۰۰ مورد تشخیص دیرآموزی گرفتند. وقتی می‌خواهیم برای این کودکان برنامه مداخله‌ای بچینیم دوباره تست می‌گیریم تا مطمئن شویم. زیرا مواردی داشته‌ایم که بعدا مشخص شده دیرآموز نبوده و بهره هوشی‌شان پایین نیست، بلکه یا دوزبانه‌اند و یا نتوانسته‌اند با شخصی که از آنها تست می‌گیرد درست ارتباط برقرار کنند و پاسخ بدهند. متاسفانه این اتفاق در دبستان‌ها اتفاق می‌افتد و دانش آموزانی داریم که تشخیص اشتباه می‌گیرند و برنامه‌ای هم برای آنها ندارند. اینها بعد از چند سال ترک تحصیل می‌کنند.

سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

کاهش ۵۰ درصدی فقرغذایی در روستاها/ بیمه ۱.۶ میلیون روستایی تاکنون

محسنی بندپی، سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به روستاها به عنوان تولیدکنندگان اصلی کشور، گفت: روستاها باید به عنوان کانون تولید و توسعه کشور قلمداد شوند.

سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی در تشریح اقدامات این وزارت‌خانه برای توسعه روستایی و ارائه تسهیلات به روستاییان، گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ با گستردگی رسته‌های شغلی همراه بوده است.

آغاز توزیع ۷۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته در کشور

دکتر محمد نوری، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور از توزیع ۷۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته در کشور به طور همزمان از تهران و بندرعباس خبر داد.

نوری با بیان این که اضافه شدن این آمبولانس‌ها به ناوگان اورژانس کشور کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: گر چه اضافه شدن این تعداد آمبولانس، تمام مشکلات را حل نخواهد کرد و ما برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر هم برنامه داریم، اما توزیع این ۷۰۰ دستگاه آمبولانس کمک می‌کند که مشکلات اورژانس تا حدودی رفع شود.

وزیر بهداشت:

بهترین‌ها باید در اختیار مردم باشد/سرزنش‌ها را تحمل می‌کنیم

دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این که ضمن احترام و حمایت از تولید داخل، در جایی که جان مردم مبنا و هدف است باید بهترین‌های دنیا را در اختیارشان بگذاریم، گفت: این کار راه و رسم ما در وزارت بهداشت است که البته برایش سرزنش هم شده‌ایم؛ ما سرزنش‌ها را تحمل می‌کنیم، اما مهم این است که بهترین امکانات، تجهیزات و داروها باید در اختیار مردم باشد.

در مراسم رونمایی از ۷۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته که به طور همزمان در تهران و بندرعباس صورت گرفت، گفت: معتقدیم اورژانس را باید متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌ها دید، زیرا آنچه در بیمارستان برای بیمار انجام می‌شود فرع بر کاری است که تکنسین اورژانس می‌تواند در لحظه انجام دهد. بنابراین امیدواریم مشکلات سازمان اورژانس با کمک سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان برنامه و بودجه رفع شود. در عین حال از کمک گمرک، مجلس شورای اسلامی، ‌ دولت، ‌سازمان برنامه و بودجه و … تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

تصویر “خیابانگردی با ببر” برای ایران نیست/ برخورد پلیس با حیوانگردانی با ماشین

جزئیاتی از احضار جمع‌آوری کنندگان کمک مردمی به زلزله زدگان/ تحویل ۶بالگردو۱۲ پهپاد جدید به ناجا

زورمان به حذف کنکور نرسید / برخی موسسات کنکور لجبازی می‌کنند

آخرین آمار جانباختگان مسمومیت با الکل

ابتلای ۱۲ درصد شاغلان به «افسردگی»/ ۲۳.۵ درصد مردم دچار اختلالات روان

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.