تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

ترور سردار سلیمانی باید از لحاظ حقوقی پیگیری شود / قاسم سلیمانی نماد مقاومت و ولایتمداری بود

ترور سردار سلیمانی باید از لحاظ حقوقی پیگیری شود / قاسم سلیمانی نماد مقاومت و ولایتمداری بود

در همه جای دنیا نام سردار سلیمانی همراه با همت، رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت برای دفاع از امت اسلامی و مظلومان عالم برده می‌شود.

یک خطیب و حقوقدان خوزستانی با اشاره به اینکه ترور یکی از فجیع‌ترین جرایمی است که در عرصه‌های داخلی و خارجی رخ می‌دهد گفت: ترور سردار قاسم سلیمانی در واقع مصداق نقض حقوق بشر و بر خلاف اصول و موازین حقوق بین‌الملل و پیگیری حقوقی این جنایت نباید مغفول بماند.

سید علی مرعشی در خصوص موضوع ترور سردار قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه حضور یکی از مقامات نظامی یک کشور در کشور دیگر و ترور آن توسط کشور ثالث بعنوان اقدامی تروریسمی تلقی می‌شود گفت: آمریکا با نقض اصل تمامیت سرزمینی کشور عراق، شخص دیگری را که از مقامات کشوری دیگر بوده بدون مجوز قانونی به شهادت رسانده که این امر از حیث نگاه حقوق بشری فاقد هر گونه توجیه انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه امکان پیگیری موضوع ترور سردار سلیمانی در مراجع بین‌المللی وجود دارد گفت: تروریست ها باید بدانند که نمی‌توان جهان را با هر توجیهی به سمت و سوی ترور برد. اکثر حقوقدانان بین‌المللی، پیگیری حقوقی و مجازات ترور را طبق قوانین کشورها امری مجاز و ضروری می‌دانند.

این خطیب و حقوقدان خوزستانی گفت: امروز وظیفه ما این است که به مبانی حقوقی این موضوع بپردازیم و استدلال حقوقی خود را در مورد این گونه جنایات مطرح کنیم.

مرعشی با اشاره به اینکه امروز می‌بینیم که مردم در اقصی‌نقاط میهن می‌گویند همه سلیمانی هستند و ایران پر از سلیمانی شده گفت: این به دلیل شخصیت ایشان است و ایشان نماد جهاد، مقاومت و ولایتمداری و یک مدیر جهادی و انقلابی است و نتیجه این شاخصه ها، فتح و پیروزی است و شهادت هم نوعی پیروزی است. سردار سلیمانی الگوهای مقاومت را در هر منطقه پایدار کرد.

وی بر لزوم تشکیل کارگروه حقوقی بین‌المللی برای بررسی موضوع ترور سردار سلیمانی با استفاده از ظرفیت حقوقدان بین‌المللی، عراقی و ایرانی گفت: در واقع حقوقدانان در خصوص رسیدگی به این پرونده، تمامی احتمالات حقوقی را باید روی میز بگذارند و بررسی کنند.

این خطیب و حقوقدان خوزستانی تاکید کرد: دنیا باید بفهمد ایران دارای سبک و روش حقوقی است و اگر بر علیه دولت و اتباع ایرانی در دنیا جنایتی رخ دهد، دولت و مردم و حقوقدانان ایرانی ساکت نمی‌نشینند.

مرعشی از جامعه وکلای داخلی و بین‌المللی انتظار می‌رود در راستای مبارزه با انواع اشکال تروریسم‌های بین‌المللی دولت آمریکا، با یکدیگر هم‌اندیشی کرده و بسترهای لازم را در اجرای بستر عدالت و مجازات تمام مجرمان عملیات تروریستی دولت آمریکا فراهم کنند.

وی سردار قاسم سلیمانی را یک چهره طرفدار مظلومان و مدافع حریم امت اسلامی و نماد مبارزه با تروریسم برشمرد و گفت: در همه جای دنیا نام سردار سلیمانی همراه با همت، رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت برای دفاع از امت اسلامی و مظلومان عالم برده می‌شود.

وی افزود: از نگاه یک جامعه حقوقی منصف، ترور سردار سلیمانی قطعا نقض آشکار اسناد حقوق بین‌الملل و مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید بصورت جدی مورد توجه حقوقدانان قرار گیرد.

سید علی مرعشی در پایان گفت:‌ همه ما باید در مسیری که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده حرکت کنیم و هر چه قدر دشمن تصور کند که ما را شکست می‌دهد قطعاً‌ موفق نمی‌شود چون مردم اتحاد و انسجام دارند و به دشمن اجازه نمی‌دهند خطای دیگری کند و این انسجام باید زیر پرچم رهبری باشد و سردار سلیمانی در ایران نه تنها از بین نرفته بلکه تکثیر هم شده است. پیروزی و عزت از آن جبهه مقاومت و شکست و ذلت از آن آمریکا و صهیونیستها خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.