تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

تداوم تولید از دستاوردهای شیلات خوزستان در سالجاری است

مدیرکل شیلات خوزستان تداوم در تولید را یکی از دستاوردهای شیلات استان در سالجاری برشمرد.

 

مدیرکل شیلات خوزستان تداوم در تولید را یکی از دستاوردهای اداره کل شیلات خوزستان در سال جاری برشمرد.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تخلیه پساب‌های نیشکر و شیلات در کانال شیردم باعث تهدید برای زمینهای کشاورزی و شهرک صنعتی خرمشهر شده است و باید با تخصیص اعتبار، بِرم و دایک آن را تعمیر کنیم.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان،  نبی اله خون میرزایی در جلسه ستاد شیلات خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به کاهش تولید ماهیان گرمابی و میگو اظهار کرد: میزان تولیدات فعلی در سال جاری با توجه به مشکلات کمبود آب، رقم خوبی است.

وی، تداوم در تولید را یکی از دستاوردهای اداره کل شیلات خوزستان در سال جاری برشمرد و افزود: پرورش ماهی و میگو در استخرهای خاکی با استفاده از پساب نیشکر در کشت و صنعت میرزا کوچک خان، و در استخرهای بتنی در نیشکر دهخدا، تجربه خوبی برای اداره کل شیلات خوزستان در سال جاری بود.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: به علت عدم امکان تامین آب از مخزن تالاب هورالعظیم برای مجتمع هزار هکتاری شط‌علی هویزه، در حال مطالعه برای یافتن راه جدیدی برای تامین آب این مجتمع هستیم.

خون میرزایی بیان کرد: راه اندازی مرکز آموزشی شیلات در اروند کنار، برگزاری دوره های متعدد با حضور مدرسان خارجی برای بهره برداران و همچنین تأمین تسهیلات صندوق توسعه ملی برای فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان از دیگر اقدامات انجام شده بود.

مدیرکل شیلات خوزستان، کلنگ زنی پرورش ماهی در اندیکا، کلنگ زنی و آغازعملیات اجرایی احداث زیرساخت های مجتمع پرورش ماهی در هندیجان و لایروبی کانال های آبرسانی مجتمع های پرورش ماهی آبادان را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و گفت: تداوم ساخت اسکله آبادان به عنوان یکی از اسکله های ملی با تأمین اعتبار از سوی شیلات کشور از دیگر اقدامات اداره کل شیلات خوزستان است که پیشنهاد شده تا با همکاری و تأمین مالی منطقه آزاد اروند، کاربری آن به صیادی و تفریحی – گردشگری تغییر پیدا کند. وی خواستار تسریع در انعقاد تفاهم‌نامه‌ی مشترک با سازمان شیلات برای تکمیل اسکله صیادی تفریحی آبادان توسط مدیریت منطقه آزاد و تجاری اروند شد.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه ی بین دو سازمان شیلات و جنگل‌ها، شرایط مناسبی برای پرورش ماهی در بندهای منابع طبیعی بوجود آمده است که انتظار داریم اداره کل منابع طبیعی در امضای تفاهم‌نامه‌ی گردش کار، تسریع کند.

خون میرزایی با اشاره به صدور مجوز تأمین آب برای مجتمع یک هزارهکتاری هندیجان و همچنین بهسازی اسکله خور دورق شادگان، از رییس سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص تسریع در واگذاری زمین‌های اختصاص یافته برای مجتمع های پرورش میگوی هندیجان، و مدیرعامل سازمان آب و برق برای تسریع در صدور مجوز تخصیص آب مجتمع خاویاری دزفول و فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون، خواستار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.