تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

به همت مجموعه معاونت شيميايي مديريت امور فني و مهندسي ساختار و بهره‌وري حاصل شد:انجام موفقیت‌آمیز فرآیند ارزیابی و تأیید صلاحیت آزمایشگاه های مركزی و كارون بر اساس استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025

به همت مجموعه معاونت شيميايي مديريت امور فني و مهندسي ساختار و بهره‌وري حاصل شد:انجام موفقیت‌آمیز فرآیند ارزیابی و تأیید صلاحیت آزمایشگاه های مركزی و كارون بر اساس استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025

براي اولين بار در مناطق نفت‌خيز جنوب فرآيند ارزیابی صلاحيت آزمايشگاه¬ها مطابق با استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025 با دو سال تلاش مداوم مجموعه معاونت شيميايي مديريت فني با همكاري مهندسي ساختار و بهره‌وري به انجام رسيد.

آفتاب کارون:

براي اولين بار در مناطق نفت‌خيز جنوب فرآيند ارزیابی صلاحيت آزمايشگاه¬ها مطابق با استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025 با دو سال تلاش مداوم مجموعه معاونت شيميايي مديريت فني با همكاري مهندسي ساختار و بهره‌وري به انجام رسيد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني نفت‌خيز، در نشست اختتاميه كه شامگاه روز سه‌شنبه ۲۰ تيرماه ۱۴۰۲ به همين منظور و با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدير امورفني، معاونت مدير فني(مطالعات شيميايي و آزمايشگاه هاي كنترل كيفيت)، رئيس و معاون مهندسي ساختار و بهره‌وري، معاونان و روءساي معاونت شيميايي و گروه ارزياب از مرکز تائید صلاحیت ایران (NACI) در سالن سمينارهاي مديريت برگزار شد، مهندس علیرضا دانشی ضمن خير مقدم به مهمانان از تلاش‌ها و پيگيري‌هاي دست‌اندركاران اين فرآيند تقدير نمود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با عنايت به ورود مناطق نفت‌خیز به عرصهء بين المللي، سازمان به صورت داوطلبانه از هرگونه نظارت و بازرسي استقبال نموده و نقدهاي مبتني بر دانش روز را پذيرا خواهد بود؛ لذا بر همين اساس هرگونه عدم انطباق را يك فرصت قلمداد مي‌نمائيم كه مي‌تواند در مسير كسب اعتبار، پيشرفت و اعتلاي صنعت نفت كشور در محيط بين المللي ياريگر ما باشد.

در ادامه دكتر شاهين پرچه خواري سرپرست معاونت مدير فني(مطالعات شيميايي و آزمايشگاه هاي كنترل كيفيت) ضمن تشكر از دكتر محمدشاهي معاونت پيشين كه بنيان اين دستاورد مهم در دوره تصدي ايشان نهاده شد، به تلاش‌هاي مجموعه مطالعات شيميايي و آزمايشگاه‌هاي كنترل كيفيت طي دو سال اخير اشاره كرد و گفت: عامليت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان قطب توليد انرژي كشور، اين ضرورت را ايجاب مي‌كرد با دريافت استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025 بتوانيم كيفيت محصولات توليدي خود از قبيل نفت‌خام، گاز و ميعانات گازي را مطابق با استاندارد مورد پذيرش بازارهاي جهاني، ارتقا بخشيم. وي با تبيين ابعاد مختلف دستاورد حاضر از حمايت‌ها و پشتيباني مجموعه مهندسي ساختار و بهره‌وري تقدير كرد.

سپس دكتر محمدرضا آبيار رئيس مهندسي ساختارو بهره‌وري ضمن تشكر از تلاشهاي مجموعه دست اندركاران اين دستاورد مهم تصريح كرد: استقرار و صدور گواهي نامه استاندارد تخصصي ويژه مذكور با استفاده از ظرفيت درون سازماني و صرف حداقل هزينه انجام پذيرفت؛ وي افزود، پس از بيست و پنج ماه پيگيري و مذاكره مداوم به اجماع نظر جهت پذيرايي از گروه ارزياب نائل شديم. لذا اميدواريم با اخذ اين استاندارد ويژه و گسترش آن در ديگر مجموعه‌هاي فني و علمي مناطق، بتوانيم به سهم خود گام موثري در راستاي تعالي سازمان برداشته باشيم.

اين نشست با تبيين اهميت و جزئيات فني استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025 توسط خانم دكتر رحماني رئيس آزمايشگاه‌هاي شميايي معاونت مدير فني(مطالعات شيميايي و آزمايشگاه هاي كنترل كيفيت) و دكتر جشيره نژادي رئيس بهره‌وري و سيستم‌هاي مديريتي، به پايان رسيد.

شايان ذكر است: آزمايشگاه‌ها با بهره‌گیری از استاندارد ISO/IEC 17025، مي‌توانند کلیه فعالیت‌های مدیریتی و خدمات فنی- تخصصی خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه نموده و با اخذ گواهینامه‌ها و اعتبارنامه‌های ملی/ بین‌المللی، صلاحیت و شایستگی خود را به گیرندگان خدمات و گروه‌های ذینفع داخل و خارج سازمان اثبات نمایند؛ به اين منظور پس از انجام بررسي‌هاي لازم جهت امكان‌سنجي استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ توسط كارشناسان متخصص و اعضاي گروه راهبري IMS معاونت شيميايي در سال ۱۳۹۹، چهار آزمايشگاه اصلي اين معاونت شامل آزمايشگاه نفت مركزي، آزمايشگاه شماره ۲ كارون، آزمايشگاه شيميايي مارون و آزمايشگاه شيميايي گوره واقع در گچساران بابت ۶ مورد از آزمون‌هاي مهم كنترل كيفي نفت خام،  جهت اخذ گواهینامه استاندارد مذكور كانديد گرديد.

پس از تهیه شرح كار توسط این معاونت و تایید آن از سوی اداره مهندسي ساختار و بهره‌وري در اسفندماه ۱۳۹۹، در تير ماه سال ۱۴۰۰ پروژه وارد فاز اجرا گرديد و طی مدت دو سال با همکاري شركت مشاور، کارکنان بیش از ده هزار نفرساعت آموزش‌های پایه و تخصصی لازم را اخذ نمودند. در این مدت تلاش‌های بسیاری از سوی این معاونت جهت تامین مواد شیمیایی مورد تایید، تعمیر، آماده‌سازی و کالیبراسیون تجهیزات مورد نیاز و مستندسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و تهیه مستندات مورد نیاز انجام گردید تا آزمایشگاه‌های کاندید به مرحله آمادگي جهت مميزي توسط ارزیابان مرکز تائید صلاحیت ايران (NACIو اخذ گواهينامه تاييد صلاحيت آزمايشگاهي ISO/IEC 17025 برسند. با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته از سوی مجموعه ساختار و بهره‌وری مبنی بر اهمیت تایید و اخذ گواهینامه مورد نظر برای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مرکز تائید صلاحیت ایران (NACI)، ارزیابی دو آزمایشگاه نفت مرکزی و شماره-۲ کارون در اولویت قرار گرفته و به انجام رسيد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.