کد خبر : 46525
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

بسته اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، خبرهایی که بیشترین فراگیری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک خبر در ادامه آمده است: کاهش سرقت از بانک و طلافروشی، تجاوز به عنف و قتل در کشور/افزایش ۵۴ درصدی درگیری با اشرار جانشین فرمانده ناجا، سردار اسکندر مؤمنی در گردهمایی

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، خبرهایی که بیشترین فراگیری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک خبر در ادامه آمده است:

کاهش سرقت از بانک و طلافروشی، تجاوز به عنف و قتل در کشور/افزایش ۵۴ درصدی درگیری با اشرار

جانشین فرمانده ناجا، سردار اسکندر مؤمنی در گردهمایی کارآگاهان پلیس آگاهی که پیش از ظهر امروز در ستاد ناجا برگزار شد، گفت: خوشبختانه شرایط امنیتی در کشور ما با اقدامات انجام شده از سوی ماموران پلیس مطلوب و قابل قبول است.

وی با ارائه آمارهایی از وضعیت جرائم در کشور اظهارکرد: در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، سرقت از بانک ۷۱ درصد، سرقت از طلافروشی ۱۷ درصد، سرقت مسلحانه ۱۱ درصد، قتل ۱۳ درصد و تجاوز به عنف ۲۳ درصد کاهش داشته است.

مؤمنی با بیان اینکه تنها در برخی موارد مانند سرقت‌های خرد افرایش داشته‌ایم، گفت: به عنوان مثال سرقت موتورسیکلت ۳ درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج نظرسنجی‌های مختلف درمورد موقعیت پلیس اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد مردم از امنیت کشور رضایت دارند.

ارز را از دلالان و دستفروشان نخرید

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا، در حاشیه گردهمایی کارآگاهان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: به طور کلی خرید و فروش ارز در کف خیابان ممنوع است. در روزهای اخیر با سیاست‌های دولت، بانک مرکزی و نیز اقداماتی که از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام شد قیمت ارز کاهش یافته است.

مقیمی با بیان اینکه وقتی ارز وارد بازار شود قیمت آن نیز کاهش می‌یابد گفت: خرید و فروش بی رویه ارز سبب برهم خوردن نظم عرضه و تقاضا می‌شود. بنابراین اگر کسی به همان میزانی که نیاز دارد ارز بخرد قیمت ارز ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره خریدوفروش ارزهای جعلی نیز گفت: در مواردی بوده که به ویژه دستفروشان ارزهای جعلی را به عنوان ارز اصلی به مردم فروختند. به همین دلیل به شهروندان هشدار می‌دهیم به هیچ عنوان با دستفروشان معامله نکنند چراکه پرونده‌هایی داشتیم که ارز را طوری جعل کردند که حتی تشخیص برای صرافی نیز سخت بوده به همین دلیل توصیه می‌شود مردم برای خریدوفروش ارز به صرافی‌ها مراجعه کنند.

ویزیت “طب سنتی ایرانی” بیمه می‌شود

دکتر محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، از رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان بیمه سلامت، برای پوشش بیمه‌ای “ویزیت طب سنتی ایرانی” خبر داد و درباره وضعیت ویزیت خدمات طب سنتی ایرانی و اقداماتی که قرار بود برای پوشش بیمه‌ای این خدمات صورت گیرد نیز گفت: به دنبال جلسات و توافقی که با سازمان بیمه سلامت ایرنیان داشته‌ایم، به زودی ویزیت طب سنتی ایرانی که توسط متخصصان این رشته دریافت می‌شود، تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر قرار می‌گیرد.

واکنش وزارت بهداشت به کشف شربت‌های تقلبی/ اصالت داروها را استعلام کنید

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به خبر کشف محموله بزرگ شربت‌های قلابی کودکان در تهران، گفت: متاسفانه قاچاق دارو از سوی افراد سودجو انجام می‌شود. با توجه به توزیع کنترل‌شده داروهای خارجی و یا محدودیت در واردات داروهای خارجی که مشابه تولید داخلی‌شان در کشور وجود دارد، افراد سودجو، سوءاستفاده‌کننده و منفعت‌طلب همیشه در کمین نشسته‌اند تا از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: توصیه‌ای که در این زمینه برای مردم داریم این است که بحث استعلام اصالت کالاهای سلامت را جدی بگیرند؛ به‌طوریکه بعد از تهیه دارو و سایر کالاهای سلامت یا از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا از طریق نرم‌افزار TTAC که بر روی موبایل‌ها قابل نصب است و یا از طریق سایت TTAC.IR اصالت کالا را استعلام و شناسایی کنند.

تجهیز مهدهای کودک شهری به دوربین مداربسته/یارانه نیم‌میلیونی کودکان در خانواده‌های جایگزین

محمد نفریه، مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در نشست هفته‌ “ملی کودک” با بیان این که شعار امسال هفته‌ کودک “آینده را باید ساخت” است، گفت: ۸۵۰۰ کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که در ۶۴۰ مرکز نگه داری می‌شوند. ۶۰۰ مرکز در بخش دولتی و خیریه‌ای فعال هستند.

وی با بیان این که پیش از انقلاب با جمعیت ۳۰ میلیونی کشور ۱۲ هزار کودک در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شدند، اظهار کرد: اما در حال‌ حاضر با جمعیت ۸۰ میلیونی کشور این تعداد کودک به ۸۵۰۰ نفر کاهش یافته است. یارانه امسال تخصیص یافته به هر کودک ماهیانه بیش از ۵۰۰ هزار تومان است که به کودکان با حکم قاضی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و در خانواده‌های سببی و نسبی یا خانواده‌ جایگزین به سر می برند پرداخت می‌شود.

۵۲ درصد کودکان کار روزانه تا ۸ ساعت در خیابان کارمی‌کنند/ والدین ۷۰ درصد «بیکار» یا دستفروشند

رضا جعفری، رییس اورژانس اجتماعی کشور، در نشست هفته‌ “ملی کودک” با بیان این که در سال ۹۶ یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد پذیرش در اورژانس اجتماعی صورت گرفته است، گفت: این افراد با خط ۱۲۳، مرکز مداخلات فردی و اجتماعی سیار یا پایگاه‌های مستقر در مناطق حاشیه‌ای و یا سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تماس گرفته و یا مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان این که ۳۰ درصد از تماس‌های برقرار شده مربوط به «خشونت خانگی» بوده است، گفت: خشونت خانگی رتبه نخست را در مدارج مربوط به کودک آزاری به خود اختصاص داده است به طوری که از این میزان ۵۰ درصد مربوط به غفلت در حوزه آموزش کودکان، ۳۰ درصد مربوط به کودک آزاری جسمی ، ۱۵ درصد کودک آزار روانی و چهار درصد جنسی بوده است.

ارزش ریالی «سبد کالا» هفته آتی اعلام می‌شود/ شناسایی نیازمندان و برقراری عدالت دلیل تأخیرهاست

محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسات کارشناسی در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور و کمیسیون برنامه و بودجه و اجتماعی مجلس برگزار شده است، اظهار کرد: احتمالا هفته آینده تکلیف این بسته نهایی می شود. جمعیت تحت پوشش این بسته حمایتی و ارزش ریالی سبد کالا هم هفته بعد اعلام می‌شود.

بندپی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد مشکلات صندوق‌های بازنشستگی گفت: تناسب میزان کسانی که حق بیمه پرداخت می‌کنند و کسانی که مستمری بگیر هستند، در حال به هم خوردن است، بر این اساس باید چند کار انجام داد از جمله بنگاه‌هایی که ذیل این صندوق‌ها هستند باید به سمت افزایش بهره‌وری حرکت کنند. خود را به سمت فرابورس هدایت کنیم.‌ دولت و این صندوق‌ها باید اقدامی انجام دهند تا از این شرایط خارج شوند.

افزایش دوربین‌های ترافیکی و تردد خودروهای دوربین دار برای شناسایی متخلفین

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به آغاز فاز دوم طرح کاهش از ابتدای آبان ماه گفت: بر این اساس مرحله دوم طرح کاهش به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته از اول آبان ماه در کل سطح شهر تهران اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی، الکترونیکی خواهد بود، تصریح کرد: بر این اساس به ۷۸۰ دوربین جدید کد تخلف معاینه فنی داده شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای مرحله دوم طرح کاهش، خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه خواهند شد و جریمه ۵۰ هزار تومانی در انتظار آن‌ها است،‌ گفت: همچنین ۱۲۰ دوربین برای تکمیل خروجی محدوده زوج و فرد خریداری شده است که این دوربین‌ها در داخل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد و همچنین در داخل منطقه بازار نصب خواهند شد.

احتمال چندسناریویی شدن بودجه ۹۸/ انتقال حدود۱۰۰۰میلیارد کسری بودجه به سال آینده

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، درباره جزئیات بودجه بندی سال ۹۸ و پیش بینی اعتبارات آموزش و پرورش برای سال آینده اظهار کرد: به استناد ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه و تبصره ۲۰ قانون برنامه بودجه سال ۱۳۹۷، رویه مبنا برای بودجه ریزی دولت، عملکردی است که برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

وی افزود: در واقع دستگاه‌ها باید بر اساس چارچوبی که از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌شود و عقبه‌ای که در چند سال گذشته داشته‌اند برنامه سالانه خود را تنظیم کنند که باید مبتنی بر اهداف بالادستی باشد.

هشدار جدی سازمان هواشناسی به کشاورزان و زنبورداران/تهران از فردا خنک می‌شود

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه یک سامانه خنک و مرطوب از اواخر وقت فردا ( ۱۲ مهرماه) به نوار شمالی کشور نفوذ می‌کند، گفت: این سامانه در نوار شمالی از جمله استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و قسمت‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل فعال خواهد بود و موجب کاهش دما و بارش باران می‌شود.

وی در مورد روند فعالیت سامانه بارشی نوار شمالی کشور اظهارکرد: بر اثر فعالیت سامانه بارشی جدید، از پنجشنبه شب (۱۲ مهرماه) شاهد بارش‌های شدید در استان‌های شمالی خواهیم بود و حتی در برخی مناطق احتمال بروز خسارت‌های ناشی از سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد. این بارش‌ها تا روز یکشنبه (۱۵ مهرماه) ادامه خواهد داشت.

اولین برف امسال مهمان ارتفاعات اردبیل می‌شود

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، اظهارکرد: بنا بر نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز(۱۱ مهرماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین این شرایط فردا ( ۱۲ مهرماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی، در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط اصفهان، شمال فارس و شرق یزد پیش‌بینی می‌شود.

پربازدیدها

در میان پنج خبر دارای بیشترین بازدید در اداره اجتماعی ایسنا نیز یک خبر از سرویس حوادث و انتظامی ، دو خبر از سرویس خانواده و دو خبر از سرویس سلامت بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده که در ادامه آمده است:

ارز را از دلالان و دستفروشان نخرید

واکنش وزارت بهداشت به کشف شربت‌های تقلبی/ اصالت داروها را استعلام کنید

«هویت مجازی» زندگی اینستاگرامی‌ها

ویزیت “طب سنتی ایرانی” بیمه می‌شود

ارزش ریالی «سبد کالا» هفته آتی اعلام می‌شود/ شناسایی نیازمندان و برقراری عدالت دلیل تاخیرهاست

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.