کد خبر : 55167
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

رئیس کل دادگستری خوزستان در جریان سفر رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به استان:

با حضور دکتر عبدلیان ‌پور شاهد پویایی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه هستیم

با حضور دکتر عبدلیان ‌پور شاهد پویایی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه هستیم
با حضور دکتر عبدلیان ‌پور شاهد پویایی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه هستیم
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه نهادی است که به‌منظور تسهیل در دسترسی وکیل و کارشناس، بالا بردن آگاهی‌های حقوقی جامعه و رفع اطاله دادرسی تاسیس شد و با حضور جناب آقای دکتر عبدلیان‌پور نیز شاهد پویایی این نهاد و نقش موثرتر آن در فرایند دادرسی عادلانه و منصفانه هستیم.
دکتر علی دهقانی در نشست با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه و اعضای هیئت مدیره این مرکز در استان، اضافه شدن ۲۴۰ نفر کارشناس جدید در رشته‌های مختلف به مرکز کارشناسان استان را اقدامی موثر در راستای دسترسی و رفع نیاز به کارشناس در حوزه‌های گوناگون برشمرد و افزود: بخش قابل توجهی از پرونده‌های مسن و معوق به دلیل کمبود کارشناس است که پراکندگی جغرافیایی به این مشکلات دامن زده است و امیدواریم با اضافه شدن کارشناسان جدید به ویژه در رشته‌های مورد نیاز و تقسیم کارشناسان، شاهد رفع این مشکل در آن حوزه‌های قضایی باشیم.
دکتر دهقانی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین، صیانت در راستای تعهد، تقویت علمی و تجربی و افزایش تعداد کارشناسان به ویژه در رشته‌های مورد نیاز استان، گفت: آنچه در دستگاه قضایی به دنبال آن هستیم، تکریم ارباب رجوع، رسیدگی عادلانه، احقاق حق و اتقان آرای قضایی است که با نظرات مستدل و مستند کارشناسان بخشی از این امر محقق می‌شود.
وی اظهار داشت: در برخی رشته‌ها نیاز به کارشناسان بیشتری در استان است و در برخی رشته‌ها نیز استان فاقد کارشناس رسمی است که این کمبودها باید با قید فوریت و با در نظر گرفتن نیاز استان، جبران شود.
رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: امروزه نقش کارشناسان در سرنوشت افراد مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی بیش از گذشته اهمیت یافته و انکارناپذیر است بنابراین انتظار می‌رود نظارت بر آنان نیز افزایش یافته و در راستای اجرای برنامه‌عملیاتی قوه قضائیه، ارجاعات به صورت الکترونیک و سیستمی انجام گیرد.
دکتر دهقانی تصریح کرد: اظهار نظر کارشناسان در برخی پرونده‌ها نقش آنان را به داوری نزدیک می‌کند و این امر که در ذیل تجربه، تعهد و تخصص آنان می‌‎باشد، برای اصحاب پرونده و قضات اهمیت قابل توجهی دارد.
وی گفت: کارشناسی از دیدگاه دستگاه قضایی شغل نیست بلکه یک حرفه و مهارت است که نیاز به بازآموزی مستمر و تسلط به علم روز دارد.
دکتر دهقانی افزود: مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه نهادی است که به‌منظور تسهیل در دسترسی وکیل و کارشناس، بالا بردن آگاهی‌های حقوقی جامعه و رفع اطاله دادرسی تاسیس شد و با حضور جناب آقای دکتر عبدلیان‌پور نیز شاهد پویایی این نهاد و نقش موثرتر آن در فرایند دادرسی عادلانه و منصفانه هستیم.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه نیز در این دیدار ضمن تجلیل از دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان و حمایت‌های وی از مرکز کارشناسان استان، از برقراری این تعامل قدردانی کرد و گفت: ۴۰۰ کارشناس در استان مشغول به خدمت بودند که با تحلیف ۲۴۱ کارشناس دیگر این رقم به ۶۴۱ نفر رسید و تحولی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.
حسن عبدلیان پور افزود: رشته های دارای کارشناس رسمی استان نیز از ۳۱ رشته به ۴۵ رشته رسید و در تلاشیم تا استان خوزستان در آینده نزدیک در ۸۰ رشته تعریف شده، صاحب کارشناس رسمی شود.
وی از اجرای طرح «با وکلا در مساجد و کلیساها» و راه‌اندازی سامانه مسیر «مشاوران خانواده قوه قضائیه» به عنوان اقدامات مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در سال‌های اخیر نام برد و گفت: هدف این مرکز تسهیل در امور قضایی است و این موفقیت جز در سایه همکاری به دست نمی‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.