کد خبر : 46387
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

از دستگیری فراخوان‌ دهندگان اعتصاب تا جان‌هایی که با الکل می‌پرد

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز دوشنبه (۹ شهریور) بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است: جزئیات برگزاری مراسم «روز تهران»/ «تهران ایرانیان» در ۱۴ مهر ماه برگزار می‌شود عضو شورای شهر تهران برنامه‌های روز تهران

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز دوشنبه (۹ شهریور) بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

جزئیات برگزاری مراسم «روز تهران»/ «تهران ایرانیان» در ۱۴ مهر ماه برگزار می‌شود

عضو شورای شهر تهران برنامه‌های روز تهران که با شعار “تهرانِ ایرانیان” برگزار می‌شود را تشریح کرد.

احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح جزئیات جلسه صبح امروز اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران پیرامون برگزاری هر چه باشکوه تر روز تهران در (۱۴ مهر ماه) گفت: در این جلسه اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، شجاع پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی، بزرگیان مدیر کل میراث تهران، مهرشاد کاظمی مدیرکل ارشاد تهران، کریمی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری، علی اعطا سخنگوی شورا و … حضور داشتند.

ارسال پرونده تخلف ۱۳ مأمور انضباط شهری به کمیته تخلفات شهربان

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران از ارسال پرونده تخلف ۱۳ مأمور انضباط شهری به کمیته تخلفات شهربان خبر داد.

سید امیر فتاحیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در راستای ارتقای سطح سلامت اداری، مدیریت عادلانه منابع انسانی و حفظ حقوق شهروندی، مأموران قانونمدار و پاکدست انضباط شهری تشویق می‌شوند و با مأموران متخلف انضباط شهری برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سکوت قانون در برابر مخدرهای جدید

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تشریح آخرین وضعیت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدرگفت: گاهی قاچاقچیان برای فرار از اشدّ مجازات قاچاق مواد مخدر، از محموله‌های کمتر از ۵۰ کیلوگرم استفاده می‌کنند به همین دلیل باید بر«کیفیت» قاچاق ماده مخدر به جای «کمیت» آن توجه کرد.

پرویز افشار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین روند اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر اتفاقی برای تغییر قانون نیافتاده است. به این صورت که تغییر قانون مبازره با مواد مخدر در دست بررسی است و کلیت قانون باید در مرجع تخصصی خودش، یعنی در مجمع تشخیص مصلحت نظام یا مجلس شورای اسلامی بررسی شود، اما ماده واحده‌ای که بنا به تصویب مجلس شورای اسلامی تغییر کرد، مجازات اعدام برای جرائم مربوط به مواد مخدر را محدود کرده و میزان قاچاق مواد مخدر را نیز تغییر داد.

شاخ‌های اینستاگرام؛ شخصیت‌های اجتماعی یا ضداجتماعی؟

“شاخ اینستاگرام” صفتی که بسیاری از کاربران ایرانی علاقه‌مند به این شبکه از آن استفاده می‌کنند؛ کاربرانی که با بالا بردن تعداد فالوورها و اشتراک پست‌های اجتماعی و یا ضد اجتماعی علاقه‌مند هستند رفتارشان مورد تمجید و یا انتقاد افکار عمومی قرار گیرد و اینگونه در جامعه دیده شده و اصطلاحا «شاخ» شوند.

در همین راستا محمدرضا ایمانی، روانشناس در گفت‌وگو با ایسنا، معتقد است شاخ‌های اینستاگرام افرادی هستند که استعدادهای آنها در دوران کودکی و یا نوجوانی به جای تایید شدن از سوی خانواده همیشه سرکوب شده که در بزرگسالی آن را به شکل نامطلوبی در فضای مجازی تخلیه می‌کنند.

تهدید الکل‌های دست‌ساز و عوارض جبران‌ناپذیر آنها

به دنبال انتشار خبر فوت چندین نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی در کشور، دبیر ستاد مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، چگونگی بروز مسمومیت با الکل و علائم و عوارض آن را تشریح کرد.

دکتر یسنا به‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسمومیت با الکل، با بیان اینکه الکل (اتانول یا الکل اتیلیک) یکی از مهم‌ترین مواد مورد سوءمصرف در جهان است، گفت: اتانول موجود در مشروبات الکلی که به عنوان یک عامل تضعیف‌کننده سیستم عصبی تلقی می‌شود، از تخمیر قند موجود در میوه‌ها و غلات ایجاد می‌شود. بنابراین اگر فردی مقادیر بالایی از الکل را در زمان کوتاهی مصرف کند، ممکن است دچار عوارض حاد مصرف الکل شود که بسته به میزان مصرف و شرایط فیزیکی فرد مصرف‌کننده متفاوت است.

۴۲ فوتی و مرگ مغزی به دلیل مسمومیت‌ الکلی/خانم ۱۹ ساله، جوان‌ترین فوتی

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ارایه آمار و ارقام مصرف الکل در جهان و ایران، عوارض و تبعات آن بر سلامت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در بخش نخست نشست خبری این هفته خود، مصرف الکل را عامل خطر ابتلا به بیش از ۲۰۰ بیماری، اختلال و جراحت خواند و گفت: اختلالات عصبی و روانپزشکی نیز از عوارض الکل است که شایع‌ترین این اختلالات اعتیاد و وابستگی به الکل است. مصرف الکل در ایجاد سایر اختلالات روان پزشکی مانند افسردگی و اضطراب نیز نقش دارد.

کاهش ۶۰ ساعت از زمان آموزش در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اجرای برنامه ویژه مدارس گفت: ۶۰ ساعت از زمان آموزش در طول یک سال کاهش و به این برنامه اختصاص داده می‌شود.

حیدر تورانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای کاهش دو ساعته برنامه درسی و اختصاص این زمان به معلمان برای فعالیت‌های جنبی و مهارتی اظهار کرد: از این طرح تحت عنوان «برنامه ویژه مدارس» نام برده می‌شود و قرار است از همین ماه به صورت داوطلبانه در برخی مدارس اجرا شود.

شرط دیدار حضوری با وزیر آموزش و پرورش

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش طی اطلاعیه‌ای چگونگی دیدار متقاضیان با وزیر آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، متقاضیان درخواست دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش می‌توانند درخواست خود را بر اساس فرم الف تکمیل کرده و با ارائه مستندات لازم، نسخه‌ای از آن را به پست الکترونیک (ایمیل) didar@medu.ir ارسال کنند تا پس از بررسی و تائید کارشناسان ذی‌ربط، هماهنگی‌های لازم جهت ملاقات حضوری با وزیر آموزش‌وپرورش به عمل آید.

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در آخرین گزارش مربوط به خشکسالی، وضعیت ایران را از لحاظ مساحت و جمعیت تحت تاثیر خشکسالی تشریح کرد و نسبت به خشکسالی‌های درازمدت در برخی استان‌ها از جمله قم، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری هشدار داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت خشکسالی کشور در بازه طولانی‌مدت اظهار کرد: بر اساس شاخص SPEI ده ساله حدود ۹۷ درصد مساحت ایران درگیر درجات مختلف خشکسالی است. بررسی‌های نشان می‌دهد که از این میزان، ۴.۶ درصد خشکسالی ضعیف، ۲۲ درصد خشکسالی متوسط، ۵۴ خشکسالی شدید و ۱۷.۲ خشکسالی بسیار شدید است.

هوای تهران سالم است/ کاهش دمای هوا در پایتخت

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوای تهران در نهمین روز مهر ماه، از کاهش دمای هوای پایتخت خبر داد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۹ مهر) است، اظهار کرد: در این روز برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی انتظار می‌رود.

جان‌هایی که با الکل می‌پرد + نمودار

خبر اخیر «مسمومیت و مرگ با الکل» کمتر از یک هفته است که در تیتر اخبار رسانه‌های مختلف جا خوش کرده و هر ساعت به تعداد افرادی که نامشان در «فهرست مرگ» می‌نشیند، افزوده می‌شود. قربانیانی که مرگشان به شکل مستقیم با مصرف الکل ارتباط دارد، اما، تنها همین چندنفری که در روزهای اخیر جانشان را بر اثر استفاده از مشروبات الکلی دست‌ساز و مسموم از دست داده یا مرگ مغزی شده‌اند، نیستند، آمارها نشان می‌دهد که در دو سال و نیم گذشته دست‌کم ۳۴۳ نفر به دلیل مصرف الکل در ایران جانشان را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، علائم مسمومیت با الکل، بسته به مقاومت بدنی و میزان مصرف از یک تا ۲۴ ساعت پس از مصرف خود را نشان می‌دهد و فرد مصرف‌کننده با علائمی چون اختلال در حرکت و راه رفتن، سرگیجه، تهوع و استفراغ، تحریک‌پذیری، افزایش فشار خون، گُرگرفتگی، رفتارهای تهاجمی و … روبه رو می‌شود، با گذشت زمان کم‌کم مردمک‌های چشم توان تمرکز خود را از دست داده و فرد دچار بیهوشی و اختلال حواس می‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند، علاوه بر بیهوشی با افزایش تپش قلب، امکان سکته و مرگ مغزی نیز وجود دارد.

افزایش شمار فوتی‌های مصرف الکل به ۳۱ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار مسمومین و شمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل در کشور خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق آخرین استعلام سازمان اورژانس کشور از مراکز درمانی، تعداد کل مسمومین مصرف الکل در کشور به ۳۷۱ نفر رسید که از این تعداد ۳۱ نفر فوت و ۱۶۷ نفر ترخیص و ۱۷۳ نفر همچنان بستری هستند.

دستگیری تعدادی از فراخوان دهندگان اعتصاب

سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی درباره فراخوان‌های صادر شده از سوی برخی گروه‌های ضد انقلاب برای اعتصاب و تحریک بازاریان و … اظهار کرد: بازاریان عزیز همواره مدافع انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و این عزیزان به هیچ عنوان حاضر به ایجاد مشکل برای مردم و هموطنان خود نیستند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در پیگیری‌های پلیس مشخص شد که اکثر این گروه‌ها در خارج از کشور هدایت شده و در فضای مجازی اقداماتی را انجام می‌دهند، گفت: با اقدامات پلیس برخی از این گروه‌ها شناسایی شده و آنها که در داخل کشور بودند، دستگیر شدند که برخوردهای لازم نیز با آنها صورت گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری اصناف و تمامی شهروندان مشکلات کنترل و حل و فصل شود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

جان‌هایی که با الکل می‌پرد + نمودار

افزایش شمار فوتی‌های مصرف الکل به ۳۱ نفر

دستگیری تعدادی از فراخوان دهندگان اعتصاب

۴۲ فوتی و مرگ مغزی به دلیل مسمومیت‌ الکلی/خانم ۱۹ ساله، جوان‌ترین فوتی

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.