کد خبر : 53225
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۰۲

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به ۶۷ هزار خوزستانی

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به ۶۷ هزار خوزستانی
 معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان از اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به ۶۷ هزار خوزستانی در سال جاری خبر داد.

 معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان از اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به ۶۷ هزار خوزستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایرنا آقارضا فتوحی در حاشیه رویداد فناورانه پتروفن زون که در سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: خوزستان یک استان نفتی است که منابع بسیاری دارد؛ بیش از ۸۰ درصد منابع نفتی و حدود ۴۰ درصد از پتروشیمی‌های کشور در خوزستان هستند.

وی افزود: از طریق نوآوری می توان، بخشی از مسائلی را که به خارج کشور نیازمندیم، برطرف کرد همچنین به کمک شرکت های دانش بنیان و وجود صنایع پایین دستی در استان، می توان در زمینه تولید و اشتغال کارهای مفیدی انجام داد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: اشتغال فارغ التحصیلان رشته های تخصصی برای ما بسیار مهم است بنابراین در صورت حمایت از شرکت های نوآور، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان فراهم خواهد شد.

توسعه خوشه های صنعتی با محوریت صنایع پتروشیمی در استان

وی به توسعه خوشه های صنعتی در استان با محوریت صنایع پتروشیمی تاکیدکرد و گفت: این صنایع می توانند توسعه پایدار استان را به همراه داشته باشند زیرا علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت تا از این طریق با توسعه صادرات صنایع مختلف شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت های موجود استان بخشی از مشکلات مربوط به اشتغال و معیشت مردم از طریق صنعت پتروشیمی حل شود همچنین بتوانیم باعث رونق صنایع پایین دستی شویم‌.

وی افزود: وقتی که مقام معظم رهبری، سال را با محوریت توجه به دانش بنیان ها نام گذاری می کند ما موظف هستیم این موضوع را پیگیری کنیم.

فتوحی ادامه داد: پتروفن کار بسیار نو و ارزشمندی است زیرا می توانیم از این طریق، بخشی مهمی از تحریم ها را بی اثر کرده و توسعه صنایع پایین دستی را با جدیت پیش ببریم.

وی افزود: ما باید شرایط لازم برای رونق شرکت های دانش بنیان را فراهم کنیم اگرچه پارک علم و فناوری استان نیز اقدامات بسیار خوبی برای حضور فناوران در عرصه های مختلف انجام داده است.

پتروشیمی ها می توانند استعدادهای استان را شکوفا کنند

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: ما باید بر اساس علم روز، با دنیا رقابت کنیم و در این مسیر باید از همه پژوهشگران و دانش آموختگان بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ها در شکوفایی استعداد فعالان عرصه دانش بنیان تاثیرگذار هستند افزود: می توان بحث خوشه های صنعتی را به عنوان یک‌ پایلوت از طریق پتروشیمی ها پیگیری کرد تا شاهد اثرگذاری مثبت آنها در زمینه اشتغال و نوآوری باشیم.

راه اندازی دبیرخانه دائمی پتروفن در پارک علم و فناوری خوزستان

فتوحی در ادامه بر راه اندازی دبیرخانه دائمی پتروفن در پارک علم و فناوری خوزستان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امسال بانک های استان نسبت به سال قبل تسهیلات اشتغالزایی بیشتری پرداخت کردند همچنین میزان استخدام در شرکت های نیمه دولتی استان، افزایشی بود که این موضوع نشان از توجه دولت به امر کارآفرینی است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: یکی از برنامه های دولت، اختصاص زمین برای استقرار شرکت های دانش بنیان در صنایع پتروشیمی است که کارهای اولیه آن در حال انجام است‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.