کد خبر : 53320
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۴۵

شروع فصل تکثیر میگو در خوزستان

شروع فصل تکثیر میگو در خوزستان
احداث کارخانه خوراک آبزیان یکی از نیازهای ضروری صنعت آبزیان در خوزستان است که در رشد تولیدات تاثیر بسزایی خواهد داشت.
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه عملا تکثیر میگو در خوزستان شروع شده است ابراز امیدواری کرد: با افزایش تولید بچه میگو در سال جاری بخش عمده پست لارو مورد نیاز از داخل استان تامین شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مهرداد محمدی دوست یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع و مراکز تکثیر میگو در شهرستان آبادان اظهارکرد: با خرید ۶ هزار مولد spf از پژوهشکده میگوی کشور هم اکنون سه مرکز تکثیر با استقرار کارشناسان خارجی و قطع پایه چشمی میگو ها دارای ناپلی بوده و عملا تکثیر میگو در خوزستان شروع شده است.
محمدی دوست تصریح کرد: هر ساله این عملیات از اردیبهشت ماه شروع می شد و امیدواریم با نظارت کارشناسان شیلات و دامپزشکی شاهد تولید موفق و عمده ای از پست لارو میگو جهت ذخیره سازی مزارع پرورشی داخل استان باشیم.
وی در رابطه با نحوه حمایت شیلات در ارائه تسهیلات به طرح های پرورش ماهی سی باس روستایی نیز یادآور شد: با تصویب تسهیلات مورد نیاز ساخت مزارع و توسعه طرح پرورش ماهی سی باس روستایی در چوئبده و اروندکنار سرعت می گیرد و همچنین آموزش روستاییان نیز به صورت جدی تداوم پیدا می کند.
محمدی دوست از تکمیل و بهره برداری از کارخانه خوراک آبزیان این شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود: احداث کارخانه خوراک آبزیان یکی از نیازهای ضروری صنعت آبزیان در خوزستان است که در رشد تولیدات تاثیر بسزایی خواهد داشت.
چوئبده آبادان یکی از مناطق پرورش میگو در استان خوزستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.