تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

اتمام عملیات تخریب متروپل طی ۱۰ روز آینده

اتمام عملیات تخریب متروپل طی ۱۰ روز آینده
سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت : عملیات تخریب متروپل تا 10 روز آینده به اتمام می رسد.

آفتاب کارون:

وی با اشاره به اینکه روش تخریب این سازه بصورت استاندارد امکان پذیر نبود؛ افزود: ساختمان متروپل، سازه ای بسیار نا ایمن  و ناپایدار دارد؛ ضعف مقاطع و اتصالات و عدم تشکیل قاب های سازه ای باعث شده بود که ساختمان خطرناک و حتی تخریب آن با رو ش های استاندارد غیرممکن شود.

فرجی در خصوص برآورد زمانی تعیین شده توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مجری طرح تخریب این ساختمان، گفت : در جلسه ای که روز گذشته در محل پروژه انجام شد؛ زمان مورد نیاز برای تخریب، آوار برداری و اطلاع رسانی پیش از شروع عملیات برای تخلیه املاک و واحدهای تجاری در معرض خطر مورد ارزیابی قرار گرفت.

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، درخصوص مسدود کردن خیابان های اطراف متروپل، تصریح کرد: با تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از ترافیک، ورودی دو خیابان امام خمینی (ره) و امیرکبیر، مسدود شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم سریع تر از ۱۰روز این سازه تخریب و عملیات آوار برداری انجام شود تا مسیرها و خیابان بازگشایی و شهر از وضعیت فعلی خارج شود.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه (بازتاب) درخصوص اهمیت اطلاع رسانی به شهروندان درصورت هرگونه عملیات انفجاری برای تخریب ساختمان، گفت : قصد انفجار نداریم و  عملیات تخریب به وسیله دستگاه های مخصوصی که بصورت جک ها و پک های فولادی هستند و ستون ها را تحت فشار قرار می دهند انجام خواهد شد و حتما اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت می گیرد.

فرجی خاطر نشان کرد: سبک سازی سازه در حال انجام است و به همین دلیل حرکت هایی در سازه احساس می شود .

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، حرکت ها در ضلع غربی ساختمان را به سمت مجتمع آرش، سینما آزادی و مجتمع تجاری پارمیدا عنوان کرد و افزود: بخشی از ساختمان هم به سمت ضلع شرقی حرکت داشته است که بخاطر فضای ایمنی که وجود دارد بهتر است .

پژمان فرجی تاکید کرد: متاسفانه بعضی واحدها علیرغم هشدارها همچنان فعال هستند که انتظار می رود برای حفاظت از سلامتی و جانشان همکاری لازم را بعمل بیاورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.