کد خبر : 47288
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

آماده‌باش وزارت بهداشت برای اربعین/انتقاد از ضعف امکانات اطفای حریق در مسیر زائران

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، محمدی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، به تشریح آمار ماموریت‌های اورژانس در پنج ماهه امسال پرداخت و گفت: ماموریت‌های اورژانس طی این مدت در سراسر کشور ۳۴۴ هزار

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، محمدی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، به تشریح آمار ماموریت‌های اورژانس در پنج ماهه امسال پرداخت و گفت: ماموریت‌های اورژانس طی این مدت در سراسر کشور ۳۴۴ هزار و ۴۲ مورد بوده است که بیش از ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین به ۳۸۰ هزار نفر نیز در جریان این ماموریت‌ها امدادرسانی شده است که این آمار نیز ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره آمبولانس‌های وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات برای اربعین نیز گفت: امسال پزشکان را به شهرهای مرزی فرستاده‌ایم. این امر در سال‌های گذشته نیز اتفاق افتاده بود که سبب رضایت بالای زائران شده بود. همچنین اتوبوس آمبولانس‌ها را نیز به پایانه‌های مرزی فرستاده‌ایم تا در موارد خاص به جای استفاده از چندین آمبولانس از یک اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی نیز در آماده باش بوده و ۱۰ فروند بالگرد اورژانس در آماده باش است، گفت: همچنین ۹۰۰ آمبولانس زمینی نیز در شهرهای مرزی و محورهای منتهی به پایانه‌ها و ۳۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در این مناطق مستقر شده‌اند.

وی از نظارت وزارت بهداشت بر موکب‌ها در داخل کشور و کشور عراق خبر داد و گفت: کارشناسان وزارت بهداشت در حوزه بهداشت محیط اقدام به آموزش موکب داران کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار نیروی اورژانس در اجرای این طرح در آماده‌باش هستند، گفت: در سراسر کشور نیز ۳۰۰ دستگاه آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس و ۳۵ بالگرد در تمامی محورها ارائه خدمات می‌کنند.

به گفته مسئول کمیته بهداشت و درمان اربعین وزارت، پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز طی این مدت به شهرهای مرزی و پایانه‌های مرزی اعزام می‌شوند تا خدمات درمانی با سرعت بیشتری به زائران ارائه شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش از کمبود امکانات اطفای حریق و مسیرهای منتهی به سه پایانه مرزی انتقاد کرد و گفت: در گذشته امکانات اطفای حریق در جاده‌ها ضعیف بود که امیدوارم امسال تدابیری برای حل این مشکل درنظر گرفته شود. یک مشکل دیگر ما نیز اعمال محدودیت ترافیکی حتی برای آمبولانس‌ها بود. حتی زمانی که در راه محدودیت ترافیکی اعمال می‌شد به آمبولانس‌ها نیز اجازه تردد نمی‌دادند که همین مساله مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده بود که امیدوارم این مساله امسال حل شود.

وی حضور دست فروشان در مسیر مهران را یکی از عوامل کندی تردد اعلام کرد و گفت: باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود؛ چراکه این امر می‌تواند سبب کندی حرکت آمبولانس‌ها و امدادرسانی شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.