کد خبر : 48572
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

آستانه تحمل اهالی آذربایجان غربی پایین آمده؟

آستانه تحمل اهالی آذربایجان غربی پایین آمده؟

[ad_1] پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون: به گزارش ایسنا، سردار ناصر اصلانی در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه نزاع و درگیری به دو قسم فردی و دسته جمعی تقسیم بندی می‌شود، اظهار کرد: در ۷ ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۸۰۸ مورد نزاع و درگیری فردی

[ad_1]
پایگاه خبری – تحلیلی آفتاب کارون:

به گزارش ایسنا، سردار ناصر اصلانی در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه نزاع و درگیری به دو قسم فردی و دسته جمعی تقسیم بندی می‌شود، اظهار کرد: در ۷ ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۸۰۸ مورد نزاع و درگیری فردی در استان رخ داده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ مورد تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع داده شده و بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ مورد به صلح انجامیده است.

وی با بیان اینکه ۹۹٫۳ درصد از نزاع های انجام شده فردی است، ادامه داد: در سال جاری ۱۲۱ مورد نزاع دسته جمعی (۷ درصداز مجموع نزاع‌ها ) در استان رخ داده است.

سردار اصلانی با بیان اینکه در کشور نزاع و درگیری رتبه اول جرایم را به خود اختصاص داده است، گفت: ۸۰ درصد از نزاع های فردی صرفا مربوط به ترافیک و تصادفات بوده و ۲۰ درصد مابقی مربوط به مسائل خانوادگی، ملکی و سایر مزاحمتها است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، پایین بودن آستانه تحمل و کاهش سعه صدر را از علل بروز نزاع و وقوع جرم عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه کار کارشناسی و آسیب شناسی شود تا علت کاهش آستانه تحمل، مشخص و با انجام اقدامات فرهنگی از وقوع جرم پیشگیری شود.

وی با اشاره به کمبود ایستگاه‌های پلیس سیار در استان افزود: چنانچه تا ۵ سال آینده ۲۰ ایستگاه سیار در استان راه‌اندازی شود تاثیر بسزایی در کاهش وقوع جرم را شاهد خواهیم بود.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز در نشست، پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی را نیازمند اصلاح زیرساختها در جامعه دانست و تصریح کرد: تا زمانی که ساختارهای اجتماع اصلاح نشود آسیب‌های اجتماعی همچنان افزایش می‌یابد؛ توجه به مسائل اخلاقی و اجتماعی امروزه به حاشیه رفته و متاسفانه برخوردها و نحوه رفتارهای اجتماعی مردم تغییر کرده که لازم است دستگاهای متولی آموزشی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: قانون گریزی و افزایش تضادها در خانواده ها موجب افزایش ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه شده است که باید به این مسئله توجه جدی شود.

شهریاری، مسائل اقتصادی را یکی از علل وقوع نزاع و بروز آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: به دلیل نوسانات اقتصادی بسیاری از مردم دچار مشکلات شدند چرا که عدم ثبات اقتصادی در هر کشور مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی نقش دین در هدایت گری و روشنگری افراد و گرایش به رعایت اخلاقیات را موثر دانست و گفت: روحانیون می‌توانند نقش خوبی در بازافرینی دینی داشته باشند.

وی به مسائل قومی و مذهبی در استان اشاره کرد و گفت: این تنگ نظری‌ها و برخوردها موجب شده با وجود ثروت‌های بیشمار استان، سرمایه داران اهل استان به خارج از کشور و استانهای دیگر کوچ کنند.

شهریاری با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: با وجود کاهش سرمایه گذاری های خارجی در کشور، در استان توانسته‌ایم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم و ورود ۵ میلیون دلار از ۲۰ میلیون دلار برای احداث کارخانه کلاج و ترمز در روز گذشته تنها نمونه‌ای از این تلاش است.

گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر لزوم آسیب شناسی از علل وقوع جرم تاکید کرد و گفت: باید با کار کارشناسی علل وقوع جرم و آسیب‌های موجود درجامعه بررسی شود؛ همچنین محلات و افراد در معرض آسیب‌ها نیز شناسایی شود تا در وقوع جرم پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه امروزه مجرمان حرفه‌ای مسلط به ترفندهای روز هستند و از روشهای قدیمی برای ارتکاب جرم استفاده نمی‌کنند، اظهارکرد: پیشگیری و کاهش وقوع جرم به تنهایی از عهده دستگاه قضا خارج است و همه ارگانها و سازمانها در این زمینه دستگاه قضا را یاری دهند.
انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.