کد خبر : 52207
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

وضعیت سوخت کشاورزان در سراسر خوزستان به مرحله بحرانی رسیده است / کشاورزان برای تراکتورهایشان، گازوئیل را لیتری ۸ هزار تومان از کامیون داران تهیه می کنند

وضعیت سوخت کشاورزان در سراسر خوزستان به مرحله بحرانی رسیده است / کشاورزان برای تراکتورهایشان، گازوئیل را لیتری ۸ هزار تومان از کامیون داران تهیه می کنند

وضعیت سوخت کشاورزان خوزستان به مرحله بحرانی رسیده است

مسعود اسدی رییس شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان اعلام کرد: متاسفانه روند تامین سوخت کشاورزان که در ۲ سال گذشته روز به روز با مضیقه بیشتری مواجه بود در فصل زراعی جدید به مرحله بحرانی وارد شده و سوخت تامین شده برای یک ماه یک تراکتور به اندازه مصرف یک روز آن هم نمی باشد و کشاورزان به ناچار و با سختی گازوئیل را آزاد و از کامیون داران به نرخ لیتری ۸ هزار تومان تامین می کنند.
وی گفت: در حالی که کشت تنها در حوضه کرخه ممنوع اعلام شده و در سایر حوضه ها به غیر از شلتوک، بقیه کشت ها مجاز اعلام شده است، شرکت پخش فرآورده های نفتی از تامین سوخت کشاورزان خودداری می نماید.
وی گفت: مراجعات مکرر و شکایت های مستمر کشاورزان به فرمانداری ها، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و صنف کشاورزان شهرستان ها نشان از آن دارد که اگر ظرف چند روز آینده مشکل سوخت کشاورزان حل نشود احتمال وقوع برخی تجمعات گسترده در استان و شهرستان توسط کشاورزان وجود دارد.
رییس شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: از کشاورزان سراسر استان می خواهیم آرامش خود را حفظ نمایند چرا که صنف کشاورزان از مبادی قانونی، پیگیر حل مشکل سوخت کشاورزان است.
اسدی گفت: پیگیری های ما منجر به آن شد که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری، قبل از شروع فصل کشت، شورای کشاورزی استان با پیگیری صنف کشاورزان و جهاد کشاورزی بر اساس بند یک مصوبات شورای کشاورزی مقرر نمود شرکت پخش فرآورده های نفتی، سهمیه سوخت بخش کشاورزی را بر اساس اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی تخصیص و تامین نماید که متاسفانه از آن تاریخ نه تنها سوخت کشاورزان افزایش پیدا نکرد بلکه به یک پنجم کاهش یافت که این امر در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری بنام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده و نظر به اهمیت تامین غذایی کشور با توجه به مسائل بین المللی، این اقدام شرکت پخش فرآورده های نفتی در کاهش شدید سوخت کشاورزان، سوال برانگیز و شبهه ناک است.
وی گفت: از استانداری انتظار داریم حرمت مصوبات شورای کشاورزی را حفظ و مصوبات را تا اجرایی شدن دنبال نمایند. در شان استانداری دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی نمی باشد که مصوباتی را تصویب و ابلاغ نمایند و سازمان های زیر مجموعه دولت هیچ ارزش و احترامی برای مصوبات استانداری و شورای کشاورزی قائل نباشند و این مصوبات را به سخره بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.