کد خبر : 51841
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان:

وضعیت آبی در بسیاری از شهرستانها خصوصا جنوب کرخه بحرانی است / برگزاری جلسه اضطراری شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی در روز ۳ شنبه / مردم خوزستان در کنار کشاورزان باشند / دیگر هیچ اعتمادی به سازمان آب و برق نداریم / احتمال قطع کامل همکاری ها با دولت

وضعیت آبی در بسیاری از شهرستانها خصوصا جنوب کرخه بحرانی است / برگزاری جلسه اضطراری شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی در روز ۳ شنبه / مردم خوزستان در کنار کشاورزان باشند / دیگر هیچ اعتمادی به سازمان آب و برق نداریم / احتمال قطع کامل همکاری ها با دولت

وضعیت آبی در بسیاری از شهرستانها از جمله هویزه، رفیع، شادگان، باوی، هندیجان و… بحرانی است.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: وضعیت آبی در بسیاری از شهرستانها از جمله هویزه، رفیع، شادگان، باوی، هندیجان و… بحرانی است.

سید لطیف سیف السادات افزود: خصوصا کشاورزان پایین دست حوضه کرخه از جمله کشاورزان شهرستان هویزه و رفیع که در تابستان هم از آب محروم بودند و با درخواست تشکلهای کشاورزی، کشت پاییزه خود را هم به عقب انداختند هنوز هم از آب محروم هستند.

وی گفت: با توجه به وضعیت منابع آب خوزستان و اتفاقات مشکوکی که در استان اصفهان در حال رخ دادن است و در جهت صیانت از منافع کشاورزان خوزستان، جلسه اضطراری شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان با حضور همه تشکلهای کشاورزی استان در روز سه شنبه برگزار و سیاست ها و تدابیر جدیدی را در دفاع از منابع آب استان اتخاذ خواهند نمود.

وی گفت: شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان از تمام مردم استان درخواست دارد همانند استان اصفهان فارغ از رسته و صنفی که در آن فعالیت می کنند از سیاست ها و تصمیمات شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان حمایت نمایند.

وی گفت: در حمایت از دولت آیت الله رییسی و دکتر خلیلیان استاندار خوزستان از کشاورزان خواستیم از کشت هایی مانند چغندرقند و کلزا منصرف شوند و در عوض به کشت گندم که دیرتر به آب نیاز دارد روی بیاورند ولی متاسفانه در بسیاری از حوضه ها، سازمان آب و برق در انجام این توافق همکاری ننمود و هم اکنون در حوضه کرخه نیز کشاورزانی که یکسال از معیشت محرومند، آبی برای کشت فصل آینده ندارند.

وی گفت: در حالی که در استان اصفهان، کشاورزان محروم از آب، خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی عدم کشت را رد می کنند، در استان خوزستان حتی وعده پرداخت معوض کشت به کشاورزان محروم از آب داده نمی شود.

وی افزود: شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان که تا به امروز تمام تلاش خود را در تعامل و همکاری با دولت برای عبور از خشکسالی بکار گرفته بود ضمن اعلام اعتماد مجدد به دکتر خلیلیان استاندار خوزستان اعلام می دارد دیگر هیچگونه اعتمادی به آمار، ارقام و نحوه مدیریت سازمان آب و برق استان در منابع آب ندارد و احتمال قطع کامل همکاری ها با دولت وجود دارد.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: باعث کمال تاسف و تاثر است که برای اولین بار به اطلاع مردم استان برسانیم که سازمان آب و برق استان تحت فشار لابی قدرتمند اصفهانی ها در وزارت نیرو از اجرای مصوبه شورای کشاورزی استانداری در واگذاری مدیریت توزیع آب به تشکلهای کشاورزی استان خودداری می نماید. منابع موثق از اعمال نفوذ مستقیم اصفهانی های وزارت نیرو بر سازمان آب و برق استان جهت جلوگیری از اجرای این مصوبه استانداری خوزستان که می تواند منابع آبی استان را برای همیشه تضمین کند خبر داده اند. جالب است که وزارت نیرو این مسئولیت در حوضه زاینده رود را از سالهای قبل به انجمن صنفی کشاورزان اصفهان واگذار نموده اما اجازه نمی دهد در استان خوزستان، مصوبه شورای کشاورزی استانداری اجرایی شود.

سیف السادات در پایان گفت: روز سه شنبه تشکلهای کشاورزی استان، تصمیم قطعی در خصوص نحوه تعامل و برخورد خود با موضوع آب را اتخاذ و از تمامی مردم استان خصوصا مردم اهواز درخواست می کنیم در کنار کشاورزان خوزستان بایستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.