کد خبر : 49128
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۳۹

هیچ کمکی به سیل زدگان خوزستان نشد / مسولان پیگیر پرداخت خسارت سیل زدگان باشند

تاکنون هیچگونه کمکی به سیل زدگان صورت نگرفت.

سخنگوی شورای شهرستان اهواز گفت: در تمام کشورهای جهان در صورت بروز حوادثی از قبیل زلزله، طوفان، سیل و آتش سوزی که در ردیف حوادث غیر مترقبه قرار دارند،  ستادی بنام ستاد بحران وجود دارد که وظیفه  آن مدیریت بحران و پیشگیری از وقوع  خسارت و کمک به متضررین است.

سعید مراونه در گفتگو با آفتاب کارون افزود: در سال ۹۵ با جاری شدن سیل در خوزستان و به زیر آب رفتن برخی شهرها، روستاها و مزارع، خسارات زیادی به مردم و بویژه کشاورزان وارد شد بطوری که برخی از خسارت دیدگان می گفتند زندگی خود را از صفر شروع کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه با گذشت  دو سال  از آن اتفاق تلخ  تاکنون هیچگونه کمکی به سیل زدگان صورت نگرفته و هیچ سازمان یا نهادی زیر بار مسولیت آن نرفته است.

وی گفت: طبیعتا در هر نظام سیاسی، دولت دو وظیفه عمده دارد که یکی تامین امنیت و دیگری ایجاد اشتغال  و خدمات رسانی به مردم آن کشور است که این امر در حاکمیت های اسلامی باید پررنگ تر باشد.

سخنگوی شورای شهرستان اهواز گفت: در حوادث مشابهی که در گذشته در جاهای دیگری از کشور ما  اتفاق افتاد شاهد کمک هایی از سوی دولت بودیم اما در خوزستان با گذشت دو سال از سیل ۹۵ و تکرار مجدد آن در سال ۹۷ تاکنون هیچگونه اقدامی برای جبران این خسارت سنگین صورت نگرفته  و هیچکس هم دلیل عدم پرداخت آن را نمی داند.

مراونه افزود: بی شک عدم حمایت مسولان استان از مردم برای مطالبه، احقاق حق و پرداخت خسارت به سیل زدگان یکی از دلایل عمده تاخیر در پرداخت یا عدم پرداخت می تواند باشد.

وی گفت: سوالی که مطرح می شود این است که آیا مسولان استان منکر ایجاد سیل و بروز خسارت به شهرها، روستاها و محصولات زراعی هستند یا نسبت به ایجاد آن شک و تردید داشته  و نیاز به زمان بیشتر برای تحقیق و  اثبات آن دارند یا اینکه سازمانها و ادارات در استان، مستقل عمل می کنند و هیچکدام زیر بار مسولیت قانونی در انجام تعهدات خود نیستند و تنها به فکر تامین مصالح خود می باشند؟

وی افزود: نکته قابل ذکر و بسیار مهم دیگر اینکه کشاورزان بعد از ناامید شدن از ستاد بحران برای  جبران خسارت، با مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی درخواست جبران خسارت برای مزارع بیمه شده نموده اند ولی این صندوق ضمن رد این درخواست اعلام کرده  طبق تعهدات این صندوق تنها در صورت بروز حوادث غیر مترقبه ( طوفان، اتش سوزی، تگرگ و سیل ) به بیمه شدگان خسارت پرداخت می کند و اذعان دارد که سیل ۹۵ نتیجه سوء مدیریت بوده و در ردیف حوادث غیرمترقبه به شمار نمی رود و این صندوق هیچ تعهدی در قبال پرداخت خسارت به بیمه شدگان ندارد.

وی در پایان گفت: حال باید دید چه کسی می تواند  ثابت کند سیل ۹۵ غیرمترقبه است یا خیر و از بین دستگاههای متولی مانند ستاد بحران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی کدامیک مسئولیت تامین خسارت  مردم را بعهده خواهد گرفت تا مردم بتوانند به حقشان برسند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.