تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

شروع شیرینِ قرن جدید؛

نیشکر در مدار تولیدِ دانش‌بنیان و اشتغال‌زا/توسعه صنعت نیشکر سرعت می‌گیرد

نیشکر در مدار تولیدِ دانش‌بنیان و اشتغال‌زا/توسعه صنعت نیشکر سرعت می‌گیرد

آفتاب کارون: تاریخ: ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ چند سالی است که «تولید» با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود. امسال نیز تولیدِ دانش‌بنیان بر مبنای اشتغال‌آفرینی، بر صفحه آغازین قرن جدید نقش بسته است. جوشش و کوشش صنعت نیشکر، بر این است که هر ساله استوارتر از پیش، در این مسیر گام

آفتاب کارون:

تاریخ: ۰۱ فروردین ۱۴۰۱

WhatsApp Image 2022-03-21 at 1.10.20 PM

چند سالی است که «تولید» با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود. امسال نیز تولیدِ دانش‌بنیان بر مبنای اشتغال‌آفرینی، بر صفحه آغازین قرن جدید نقش بسته است.

جوشش و کوشش صنعت نیشکر، بر این است که هر ساله استوارتر از پیش، در این مسیر گام بردارد تا اهدافی که مد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه خودکفایی و «اقتصاد مقاومتی» است تحقق یابد.

حرکت این صنعت در سال گذشته، در مدار «شعار سال» بود و در واقع، این صنعت در سالی که گذشت را می‌توان مصداق عینی مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید برشمرد که به غیرت و همت کارکنانش، از بحران بی‌سابقه خشکسالی به سلامت گذر کرد و در عین حال با «پشتیبانی» سران قوا، هفت‌تپه به هفت طرح پیوست و با پس زدن «موانع»، سلامی دوباره به تولید کرد.

در سال جدید نیز که به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‎گذاری شده، صنعت نیشکر همچنان برای تحقق شعار سال، نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست و برای نیل به سر منزل مقصود، با تمامی ظرفیت‌ها، به پیش خواهد رفت.

تولیدِ دانش‌بنیان؛ شیرینی عجین با دانش

تولید دانش‌بنیان، متّکی به دانش و خلاقیت، چراغ راه صنعت نیشکر است و بر همین مبنا، این شرکت برای توسعه کمی و کیفی محصولات متنوع‌اش، از توان نخبگان و پژوهش‌گران دانشگاهی بهره می‌برد.

عجین شدن پژوهش و تحقیق و استفاده از توان دانشگاه و نبوغ شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنعت، نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی را رقم زده که موجب شده نیشکرِ خوزستان به پشتوانه‌ی همین پژوهش‌ها به عنوان یک دپارتمان علمی و شرکت دانش‌بنیان به مقیاس بزرگ شناخته شود که در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و آبیاری به صورت مستمر فعالیت‌های گوناگونی دارد.

این صنعت با داشتن یکی از مهمترین دپارتمان‌های علمی و تحقیقاتی کشور و مجموعه مدیریت مطالعات کاربردی مستقر در واحدهای نیشکری با بهره‌گیری از صدها محقق و پژوهش‌گر، تلاش‌های مستمری برای بهره‌وری نیشکر در همه بخش‌ها انجام داده است.

توفیقات به دست آمده در این راه، چه در عرصه تولید و چه در عرصه نوآوری و ساخت قطعات صنعتی و ماشین آلات کشاورزی مرتبط با نیشکر، حاصل همین پژوهش و تحقیق است که امروز به بار نشسته است و در سال جدید نیز که مزین به تولیدِ دانش‌بنیان شده، این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

اشتغال‌آفرینی؛ شیرین کامی خوزستانی‌ها از نیشکر

شیرینی نیشکر به کام همه خوزستانی‌هاست و در کنار تولیدِ دانش‌‌‌محور و گام برداشتن در مسیر خودکفایی، ایجاد اشتغال دستاورد چشمگیر این صنعت، از شمال تا جنوب خوزستان، است که امنیت پایدار در منطقه را به ارمغان آورده است.

کشت و صنعت‌های هشتگانه نیشکری اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر به طور مستقیم و تقریبا به همین میزان اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است. مجموعه‌های تولیدی نیشکر و صنایع جانبی و تبدیلی آن توانسته‌اند تمام اقوام و فرهنگ‌ها را در زیر چتر تولید همدل و هماهنگ نمایند و خانواده‌ای ۱۰۰ هزار نفره، حاصل این همدلی است.

توسعه صنعت نیشکر شتاب می‌گیرد

ایجاد صنایع جانبی، استفاده حداکثری از گیاه نیشکر در تولید محصولات متنوع نظیر کاغذ، توسعه صنایع تبدیلی و توانمندسازی مناطق همجوار از برنامه‌های امسال این شرکت برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید متکی به دانش‌ همراه با ایجاد اشتغال‌ است.

امید آنکه امسال نیز، با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، با تلاش و اقدام‌های ارزشمند همه آحاد و اقشار جامعه بخصوص اراده و توان دوچندان خانواده نیشکر، گام‌های سازنده‌ای در مسیر اعتلای ایران اسلامی برداشته شود و آغاز قرن جدید، شروعی شیرین برای همگان باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.