کد خبر : 50928
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

رشد ۲ برابری تولید گوشت خاویاری در خوزستان

رشد ۲ برابری تولید گوشت خاویاری در خوزستان

تولید گوشت خاویاری در خوزستان ۲ برابر رشد داشته است.

تولید گوشت خاویاری در خوزستان ۲برابر رشد داشته است.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تولید گوشت خاویار در سال جاری به ۱۴ هزار و ۵۳۳ کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۲برابری داشته است.
فتح اله ابوعلی در نشست وبینار مدیران کل استان ها با اشاره به آخرین وضعیت پرورش ماهیان خاویاری در استان اظهار داشت: در خوزستان، ۴ مزرعه ماهیان خاویاری در شهرستان های شوش، شوشتر (۲عدد) و دزفول در حال بهره برداری است.
وی افزود: ۲مزرعه ماهیان خاویاری در شهرستان گتوند با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن گوشت و ۶ تن خاویار، نیز در حال احداث است  که در سال ۱۴۰۰ وارد مدار تولید خواهند شد. تولیدات خاویار استان  ۲۶۴ کیلوگرم است که نسبت به  سال ۹۸ حدود ۸ درصد رشد داشته است.
وی عنوان کرد: رویکرد اصلی ما رشد و توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان است .در این راستا، احداث مجتمع خاویاری شوهان دزفول، که یکی از مجتمع های بزرگ در سطح خاورمیانه است با مساحت کل ۳۴ هکتار و ظرفیت تولید ۲ هزار تن در دست پیگیری است.
مدیر کل شیلات خوزستان بیان داشت : بحث مجوز زمین مجتمع خاویاری شوهان دزفول، با همکاری دستگاه های ذیربط در سطح استان مرتفع گردد تا به مراجع بالاتر کشیده نشود‌.
ابوعلی، تصریح کرد: یکی‌از برنامه های ما گسترس مزارع کوچک پرورش ماهیان خاویاری است چرا که در سایر شهرستان ها نیز متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری داریم همچنین مجوز پرورش ماهیان خاویاری در قفس در سد مارون اخذ شده است.
مدیر کل شیلات خوزستان بر نظارت هر چه بیشتر به قیمت و کیفیت نهاده ها نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه کارخانه خوراک ماهیان در شهرستان دزفول در سال جاری افتتاح شده ، می طلبد که سازمان شیلات ایران در این زمینه بطور جدی ورود کند .
ابوعلی ،احداث مراکز تکثیر بچه ماهیان در خوزستان را یک ضرورت دانست وتصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد آبزی پروری در استان، این مهم جزو برنامه های سال آتی خواهد بود.
این مقام مسئول گفت : درخواست هایی مبنی بر پرورش ماهیان خاویاری در بخشی از اراضی در فواصل نزدیک مجتمع وجود دارد بنابراین همکاران در زمینه رفع این مشکل از طریق دامپزشکی اقدام کنند.
مدیر کل شیلات خوزستان همچنین خواستار تسهیل فرایند ارائه تسهیلات بانکی به تولید کنندگان شد.
وی‌ خاطر نشان کرد : خوزستان در زمینه رشد و توسعه پرورش ماهیان خاویاری هنوز اول راه است به همین دلیل دوره ی تنفس وام هایی که تولید کنندگان دریافت می کنند، باید افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.