تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

در پی رد صلاحیت ۱۴ مدیر صنعت آب و برق خوزستان برای تصدی حوضه های آبریز کشور / مسعود اسدی: ثابت شد وزارت نیرو، خوزستانیها را نامحرم می داند

در پی رد صلاحیت ۱۴ مدیر صنعت آب و برق خوزستان برای تصدی حوضه های آبریز کشور / مسعود اسدی: ثابت شد وزارت نیرو، خوزستانیها را نامحرم می داند

سوءنیت و نگاه ناعادلانه وزارت نیرو به خوزستان اثبات شد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: با رد ۱۴ کاندید از مدیران آب و برق خوزستان برای مدیریت حوضه های آبی ۹ گانه کشور، سوءنیت و نگاه ناعادلانه وزارت نیرو به خوزستان اثبات شد و ثابت شد وزارت نیرو، خوزستانیها را نامحرم می داند.
مسعود اسدی اظهار کرد: وزارت نیرو برای مدیریت حوضه های آبریز کشور نسبت به تعریف ۹ حوضه به نام های دریاچه ارومیه، اترک، کرخه، شمالی، چرخه و مرز غرب، زهره ـ جراحی، سپیدرود بزرگ، رودخانه ارس، رودخانه زاینده رود، کارون و همچنین فلات مرکزی و شرق اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه مقرر گردیده برای هر کدام یک مدیر متمرکز برای مدیریت این حوضه ها تعیین شود افزود: در حالی که وزیر نیرو در سفر به خوزستان اعلام کرد که ۳۰ درصد منابع کشور، ۴۰ درصد تأسیسات آب کشور، ۵۰ درصد ذخایر آب سدهای کشور و یک چهارم شبکه های آبیاری مدرن کشور در خوزستان است ولی متأسفانه وزارت نیرو همه ۱۴ مدیر ارشد خوزستان که برای تصدی این مدیریت ها کاندید شدند را رد کردند.
رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان تصریح کرد: وزارت نیرو حتی اجازه نداد یک نفر از این مدیران آب و برق استان برای مدیریت حوضه های آبی خود استان منصوب شود و این اقدام اثبات کننده سوءنیت و نگاه ناعادلانه وزارت نیرو به خوزستان است.
اسدی ادامه داد: به عنوان رئیس شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی خوزستان برای من اثبات شد که وزارت نیرو خوزستانی ها را غریبه تلقی و نمی خواهد که آنها در این وزارت حضور فیزیکی داشته باشند؛ وقتی شخص وزیر با زبان خودش خوزستان را دارای نقش پررنگی در وزارت نیرو خصوصا در حوزه آب تلقی می کند ولی چطور هیچ یک از ۱۴ مدیر و کارشناس برجسته خوزستانی را در مصاحبه ها برای تصدی یکی از حوزه ها صالح نمی داند.
وی تأکید کرد: وزارت نیرو باید بپذیرید که از حضور مدیران و کارشناسان خوزستان در ستاد وزارت نیرو واهمه دارد.
رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان یادآور شد: مدیران آب و برق این استان جزو مدیران و متخصصان خبره صنعت آب کشور هستند و عدم واگذاری مسئولیت حوضه های آبی زهره، کارون، کرخه، مارون و جراحی فقط ناشی از سوءنیت وزارت نیرو نسبت به استان خوزستان است.
اسدی هشدار داد: با توجه به اینکه تعیین مدیریت برای حوضه کارون بزرگ و فلات مرکزی هنوز انجام نشده به وزارت نیرو هشدار می دهم که این دو حوضه حق مسلم فرزندان خوزستان است که اگر کسی غیر از خوزستانی ها مدیر این حوضه ها شود، قطعا تبعات اجتماعی بسیاری برای وزارت نیرو دارد.
وی انتقاد کرد: حوضه کارون بزرگ که خط مقدم استان خوزستان است و در صورتی که هر شخصی غیر از مدیران خوزستان برای مدیریت این حوضه انتخاب شود، قطعا وزارت نیرو واکنش سنگین و مخالفت های شدید اجتماعی و همچنین اعتراضات کشاورزی را شاهد خواهد بود.
رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با اشاره به لزوم ورود نمایندگان نمایندگان مجلس استان به این موضوع اضافه کرد: استاندار خوزستان و نمایندگان باید با ورود به موقع خود از این ظلم آشکار جلوگیری کنند.
اسدی در پایان گفت: وزارت نیرو برای ترس خود از آشکار شدن برنامه ریزی برای انتقال آب و دیگر سیاست های غلط در این زمینه از ورود مدیران خوزستانی به وزارت جلوگیری می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.