کد خبر : 52516
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۲

ویژه نامه هفته دولت/ برنامه ریزی دستیابی به توان تولید ۳میلیون بشكه در روز

ویژه نامه هفته دولت/ برنامه ریزی دستیابی به توان تولید ۳میلیون بشكه در روز

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و رفع نیازهای فناورانه مناطق نفت‌خیز جنوب، تعداد ۷۵ پروژه فناورانه با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های داخلی منعقد شده یا در حال انعقاد می‌باشد.

آفتاب كارون:

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و رفع نیازهای فناورانه مناطق نفت‌خیز جنوب، تعداد ۷۵ پروژه فناورانه با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های داخلی منعقد شده یا در حال انعقاد می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رامین روغنیان با اشاره به برنامه های افزایش تولید، اظهار کرد: در این زمینه یک برنامه ۵ ساله در دو بخش تحت الارض و سطح الارض تدوین شده است.در بخش تحت الارض حفاری چاه های جدید، تعمیر تعدادی از چاه های موجود و حجم بالایی از عملیات ترمیمی درون چاهی و در بخش سطح الارض احداث و توسعه تعدادی از پروژه های تاسیساتی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی از این برنامه دستیابی به توان تولید ۳میلیون بشکه در روز است، افزود: مناقصات بخشی از الزامات فوق در حال برگزاری است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هدف گذاری امسال ۳ میلیون بشکه در روز برای توان چاه ها مهمترین برنامه ای است که در دستور کار قرار گرفته است و در صورت تحقق الزامات این توان قابل دستیابی است.

روغنیان با اشاره به چالش های دستیابی به توان تولید حداکثری عنوان کرد: اصلی ترین چالش های تحقق این امر، روند طولانی برگزاری مناقصات، تعیین برآورد منصفانه با توجه به نرخ تورم، صدور مجوز های لازم جهت تعیین تکلیف برخی پروژه ها، کمبود موجودی کالای حفاری، توانمندسازی شرکت ملی حفاری، دسترسی به تکنولوژی های روز صنعت نفت، تامین خدمات ترمیم و تامین تلمبه های درون چاهی است.

وی با اشاره به اقدامات برنامه ریزی شده برای رفع این چالش ها افزود : با توجه به اینکه بخش مهمی از الزامات تا کنون برآورده نشده بنابراین برنامه های جبرانی تهیه شده است و به صورت روزانه در سطح کارشناسی و هفتگی در سطح مدیریت عالی پیگیری می شود.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در این زمینه در بحث تامین خدمات ترمیمی به صورت فوری بخشی از خدمات تا شهریور ماه انجام خواهد شد. همچنین در بحث تامین کالای حفاری از ظرفیت تامین اضطراری بخشی از کالا ها تامین و با تعمیر کالاهای معیوب، بخش دیگر تقاضا تامین شد.

روغنیان در خصوص تامین تکنولوژی روز عنوان کرد: در حال حاضر از ظرفیت شرکت های دانش بنیان جهت تامین خدمات با فناوری نوین استفاده می کنیم و برنامه ریزی جهت توسعه این کار در حال انجام است.

وی در بحث تامین تلمبه های مورد نظر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: مشکلات مالی سازندگان داخلی تلمبه ها در ماه گذشته پس از سال ها حل شد و ۶ دستگاه تلمبه بعد از مدت ها وارد شده است و در حال ترخیص از گمرک است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره اقدامات انجام شده در راستای خنثی سازی تحریم ها گفت: با اتکا به توانمندی داخلی در تامین خدمات و کالا بخش بزرگی از تحریم ها بی اثر شده است و در بخش خدمات با تکنولوژی بالاتر در حال همکاری با شرکت های دانش بنیان هستیم.

روغنیان با بیان اینکه با توانمندسازی شرکت ملی حفاری در صدد خودکفایی در صنعت حفاری هستیم، گفت: در بخش ساخت کالای حفاری حدود ۸۰ درصد از کالاها ساخت داخل شده اند.

وی افزود: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و رفع نیازهای فناورانه مناطق نفت‌خیز جنوب، تعداد ۷۵ پروژه فناورانه با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های داخلی منعقد شده یا در حال انعقاد می‌باشد. از این تعداد، قراردادهای مربوط به ۳۴ پروژه با ارزش تقریبی ۱۳۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: علاوه بر این، ۴۱ نیاز فناورانه با ارزش تقریبی بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال شناسایی شده که انتظار می‌رود این نیازها تا انتهای سال ۱۴۰۱ به شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های داخلی واگذار شود. عمده نیازهای احصا شده، در زمینه‌های حفاری، بهره‌برداری، خطوط لوله و تأسیسات، مخازن، فرآورش، زمین‌شناسی، مواد شیمیایی و تجهیرات آزمایشگاهی، بازرسی فنی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.

 روغنیان بیان کرد: جلسات مستمر با شرکت های دانش بنیان در حال برگزاری است و در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام شده تا تقاضای خدمات مناطق نفت خیز جنوب به صورت شفاف در اختیار کل فعالان این زمینه قرار گیرد.

وی افزود: تا کنون از توان چندین شرکت استفاده شده است و وارد فاز عملیاتی شده اند. همچنین جلساتی با دانشگاه ها نیز در حال برگزاری است و از توانمندی های آنها استفاده شده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.