تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه ای منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب سال ۱۳۷۸ هیئت وزیران برای این مهم یعنی تسهیل و تناسب و تنظیم زیرساختهای شهرسازی و معماری بوجود آمد.

یونس اسفندیاری

آفتاب کارون :رشد نامتناسب و جهشی شهرنشینی در چند دهه گذشته به علت توسعه صنایع، تضعیف اقتصاد روستایی، و مهاجرت مردم از روستاها و دهستانها به شهر اهواز، منجر به سردرگمی در برنامه ریزی برای توسعه شهری شد که امروزه نمود پیدا کرده است. نقش پروژه های عمرانی در توسعه پایدار شهر و توزیع عادلانه خدمات عمرانی در محلات شهری و نقش آنها در مبحث فوق الذکر از موضوعاتی که مسئولان شهری بخصوص در کلانشهرها می بایست به آن عنایت ویژه داشته باشند.

توسعه، عمران و آبادانی شهر و اجرای موفق پروژه‌ها در گرو همکاری و مشارکت شهروندان و دست اندرکاران شهری ست و این امر در اهواز به علت آب و هوای خاص و شرایط اجتماعی متفاوت، اهمیت بیشتری دارد.
آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه ای منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب سال ۱۳۷۸ هیئت وزیران برای این مهم یعنی تسهیل و تناسب و تنظیم زیرساختهای شهرسازی و معماری بوجود آمد.
به عبارت دیگر ساخت پروژه های الویت دار بر اساس نیاز شهروندان در ایجاد نمادهای توسعه و در زیباسازی شهر اهواز نقش اساسی و تاثیر زیادی دارد به طوری که مناطق مختلف اهواز را از بن‌بست خارج می کند و ارزش منطقه بندی را بالا می‌برد و شاهد توزیع عدالت عمرانی بین مناطق خواهیم بود.
 خدمات رفاهی،اجتماعی،فرهنگی،ورزشی از وظایف شهرداری اهواز است اما یکی از مهمترین آنها توجه به آبادانی شهر و اجرای پروژه های عمرانی است.
بر همین اساس با فراهم کردن بستر قانونی و برنامه ریزی برای فعالان ساخت و ساز از جمله؛ انبوه سازان، سازندگان مسکن و ساختمان، سرمایه‌گذاران، صندوق‌های تأمین مالی، صندوق‌های زمین و مسکن، شرکت‌های توسعه انبوه سازی بانک‌ها، معاونت معماری و شهرسازی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری‌ها، شرکت‌های عمران شهر‌های جدید در کشور، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مسکن و شهرسازی و شرکت‌های فعال در عرصه هوشمندسازی در شهر‌های جدید این حوزه به عنوان بازوی تحول و تولید مسکن و شهرسازی، می توان به کلانشهر اهواز در حوزه پیشرفت عمرانی بسیار خوش بین بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.