کد خبر : 52503
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۷

۹۰۰ میلیون دلار طرح و پروژه در خوزستان كلنگ زنی و یا به بهره برداری می‌رسد

۹۰۰ میلیون دلار طرح و پروژه در خوزستان كلنگ زنی و یا به بهره برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به زودی چند طرح راهبردی میادین مشترک در منطقه عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

آفتاب كارون:

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، محسن خجسته مهر در مراسم رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های وزارت نفت در خوزستان که امروز ۴ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: با درایت وزیر نفت و دولت سیزدهم امروز حدود ۹۰۰ میلیون دلار طرح و پروژه در خوزستان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد.

وی افزود: توسعه میادین نفت و گاز باید با توسعه پایدار و متوازن قرین باشد و مسئولیت های اجتماعی نیز باید به طرح های سرمایه گذاری پیوست باشد تا شاهد توسعه پایدار باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای توسعه فاز دوم میدان مشترک یاران حدود ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک میدان بلال به ارز ۴۴۰ میلیون دلار، طرح افزایش تولید از میدان نرگسی و ۲۳ پروژه عام المنفعه از دیگر طرح هایی است که امروز اجرایی می‌شوند.

خجسته مهر عنوان کرد: به زودی آغاز عملیات بهره برداری از میدان مشترک سهراب در غرب کارون خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفن خیز جنوب در تولید سال گذشته و امسال حدود ۷۵ درصد از سهم تولید شرکت ملی نفت ایران را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: یکی از ماموریت های مهم شرکت ملی نفت ایران جمع آوری گازهای همراه است. در این زمینه مزایده تمامی گازهای مشعل منطقه مسجد سلیمان به میزان ۶۵ میلیون فوت مکعب به ارزش ۶۵ میلیون دلار به سه پیمانکار واگذار شده است.

خجسته مهر ادامه داد: پایان امسال NGL3200 در غرب کارون با ظرفیت جمع آوری ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در مناطق نفت خیزجنوب گفت: طرح هایی با سرمایه گذاری حدود ۵.۵ میلیارد دلار در ۱۶ مخزن گازی گروه خامی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برنامه ریزی شده است تا خوراک پتروشیمی ها را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای انجام این ماموریت ها باید حداکثر سهم داخل را در بحث ساخت و استفاده از توان پیمانکاران داخلی در نظر داشته باشیم و از این ظرفیت ها به صورت حداکثری استفاده کنیم.

خجسته مهر عنوان کرد: مصوب شده است تا مجموعه شرکت ملی نفت ایران بتواند از شرکت های داخلی سفارش کالای ۵ ساله به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار داشته باشد. سهم مناطق نفت خیز جنوب از این مبلغ حدود ۶۰ درصد است.

وی افزود: به زودی و در هفته آینده چند طرح راهبردی میادین مشترک با حضور وزیر نفت در منطقه عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.