کد خبر : 54820
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۵۰

۹۰۰ دانشجومعلم به کمک آموزش و پرورش خوزستان می‌آیند

۹۰۰ دانشجومعلم به کمک آموزش و پرورش خوزستان می‌آیند
 رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به به‌کارگیری دانشجویان ورودی ۹۸ و ۹۹ در آموزش و پرورش، از کمک حدود ۹۰۰ دانشجومعلم به آموزش و پرورش خبر داد.

۹۰۰ دانشجومعلم به کمک آموزش و پرورش خوزستان می‌آیند
 رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به به‌کارگیری دانشجویان ورودی ۹۸ و ۹۹ در آموزش و پرورش، از کمک حدود ۹۰۰ دانشجومعلم به آموزش و پرورش خبر داد.
دکتر مسعود صالحی‌شبلیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به به‌کارگیری دانشجویان ورودی ۹۸ و ۹۹ به عنوان معلم در مدارس، اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد دانشجویان ورودی ۹۸ فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون مشغول به کار هستند اما دانشجویانی که درس افتاده یا جامانده دارند و همچنین ورودی‌های ۹۹، می‌توانند علاوه بر گذراندن کلاس‌های درس خود، برای تدریس به مدرسه بروند تا نیاز آموزش و پرورش نیز رفع شود.
وی افزود: بنا بر دستور وزارت آموزش و پرورش و کمبود معلم و با توجه به اینکه این دانشجویان درس کارورزی دارند، اعلام شده است که کارورزی دانشجویان در مناطقی که نیاز به معلم بیشتر است، همزمان با مشغول به کارشدن آن‌ها برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به هدف از به کارگیری دانشجومعلمان، گفت: با هدف برطرف کردن نیاز آموزش و پرورش به معلم و با توجه به لزوم گذراندن کارورزی در مدارس، این دانشجویان در مدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند و حق‌الزحمه‌ای نیز به عنوان حق‌التدریسی دریافت خواهند کرد.
صالحی‌شبلیزی عنوان کرد: در نیم‌سال اول امسال رشته آموزش ابتدایی، کلاس درس دانشجویان در دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و اگر نیاز باشد تا پایان دو نیم‌سال به صورت مجازی خواهد بود تا دانشجویان به تدریس در مدارس بپردازند.
وی افزود: آموزش و پرورش اعلام کرده است که در هر رشته، ۱۲ تا ۱۴ ساعت تدریس نیاز دارد. به این دلیل، برنامه‌ریزی شده است که مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح استان خوزستان برنامه درسی رشته دبیری را در سه روز برنامه‌ریزی کنند تا دانشجویان همزمان با تحصیل، مشغول به تدریس شوند.
صالحی شبلیزی در خصوص محل خدمت دانشجومعلمان، گفت: محل تدریس یا در محل تحصیل و یا در محل زندگی دانشجو خواهد بود. در برخی محل‌های تدریس، خوابگاه و سرویس رفت و آمد نیز برای دانشجومعلمان تدارک دیده شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان افزود: در مجموع حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ دانشجومعلم به آموزش و پرورش کمک خواهند کرد. این برنامه برای دانشجویان اجباری نیست؛ برخی دانشجویان برای تدریس نرفتند و تعداد زیادی نیز با میل و رغبت استقبال کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.