تاریخ انتشار : جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه به مجموعه های کارآمد سپرده شوند

دولت می تواند این دو مرکز را به مجموعه های کارآمد مانند قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد برکت بسپارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تجمعات اخیر کارگران گروه ملی فولاد و شرکت نیشکر هفت تپه، گفت: خواسته کارگران، برگرداندن این دو مرکز صنعتی به مالکیت دولت است اما دولت زیر بار نمی رود. دولت می تواند این دو مرکز را به مجموعه های کارآمد مانند قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد برکت بسپارد.

به گزارش آفتاب کارون به نقل از ایسنا –  آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه  با توصیه به رعایت تقوای الهی و اجتناب از گناه، اظهار کرد: این هفته متقارن با هفته بسیج، هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) است که این مناسبتها را تبریک می گویم.

وی با دعوت مسلمانان به  رعایت وحدت، افزود: وحدت از ره آوردهای انقلاب اسلامی ایران و تفکرات ناب عمیق بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است. اسلام نعمت برادری و وحدت را به مردم داده است.

آیت الله حیدری بیان کرد: اگر وحدت را رعایت می کردیم، شاهد صهیونیست و آل سعود یهودی مسلک نبودیم.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج تصریح کرد: بسیج یک شجره طیبه الهی است که ثمرات خود را به امت اسلامی نشان داده است. امام امت در ۵ آذر سال ۵۸ در فرمان تاریخی خود، ضمانت اجرایی تداوم انقلاب اسلامی را با تاسیس بسیج رقم زد. بسیج تشکیل شد و نقش خود را در همه دورانها ایفا کرده است.

وی عنوان کرد: زمانی که جنگ به مردم ایران تحمیل شد، بسیج در کنار ارتش و سپاه پاسدران نقش آفرینی و عمده شهدا را بسیجیان تقدیم راه اسلام کرد. خداوند پیروزی را به برکت همین بسیجیان به ارمغان آورد.

آیت الله حیدری گفت: پس از رحلت امام(ره) بسیجیان به عنوان بازوان قدرتمند ولایت فقیه به فرمان مقام معظم رهبری در همه صحنه ها حضور پیدا کردند؛ بسیج در دانشگاه ها، مدارس، روستاها و همه جا حضور نورانی و چشمگیر خود را نشان داد و رکن اصلی تداوم انقلاب اسلامی بعد از رهبری شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: همان گونه که امام امت پیش بینی کرده بودند، بسیج منحصر به ایران نشد. اکنون هسته های مقاومت بسیج در تمام جهان وجود دارد به گونه ای که استکبار جهانی چاره ای ندارد جز اینکه مقابل بسیجیان در دنیا سپر بگیرد. ترامپ صریحا اعتراف کرده است که در خاورمیانه ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرده ایم اما هیچ پیروزی به دست نیاورده ایم.

وی با بیان اینکه هر امتی که تفکر بسیجی پیدا می کند رو به پیشرفت است، تصریح کرد: اگر در کشور ما بی تدبیری هایی در زمینه اقتصاد و مدریریت مشاهده می شود به دلیل ضعف تفکر بسیجی است؛ اگر در بین همه مدیران تفکر بسیجی حاکم بود، هیچ مشکلی در کشور رخ نمی داد. تنها راه برون رفت از همه بن بست ها و بحرانها ترویج تفکر بسیجی است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مناسبتهای پیش رو، خاطرنشان کرد: ۱۶ ربیع الاول در روز شنبه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پیامبر اکرم(ص) است. ۲۷ آذرماه روز نیروی دریایی، ۵ آذرماه سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج، ۸ آذر ماه سالروز عملیات طریق القدس و همچنین شهادت مجید شهریاری دانشمند هسته ای است.

آیت الله حیدری با اشاره به تجمعات کارگران گروه ملی فولاد و شرکت صنعت نیشکر هفت تپه، تصریح کرد: به دلیل عملکرد بد مدیران و خصوصی سازی این شرکتها شاهد تجمعات کاران این دو مرکز اقتصادی هستیم؛ از سال ۹۴ نسبت به خصوصی سازی شرکت صنعت نیشکر هفت تپه به مسئولین و رئیس جمهور اعتراض کردیم و عنوان کردیم که مشکلاتی برای مردم خوزستان ایجاد می شود که ایجاد شد.

امام جمعه موقت اهواز البته مسئولین استانی تلاش هایی کرده اند که امیدواریم مشکلات رفع شود. مشکلات گروه ملی فولاد با تغییر مدیریت و راه اندازی تولید و مجوز برای فروش مواد ساخته شده توسط این گروه در خارج از بورس در آستانه حل شدن است.

وی افزود: خواسته اصلی این دو مرکز صنعتی برگرداندن شرکتها به مالکیت دولت است. البته خواسته این کارگران خواسته ای بحق است زیرا اگر این شرکتها دست افرادی که کارآمدی لازم را ندارند، بمانند تضمینی برای فعالیت این کارخانه ها نیست؛ البته مدیریت دولت زیر بار این خواسته نمی‌رود.

آیت الله حیدری عنوان کرد: اگر دولت نمی‌خواهد مالکیت این گروه‌ها را به خودش برگرداند، می تواند این شرکت‌ها را به مجموعه های کارآمد از جمله قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد برکت واگذار کند. سازمان خصوصی سازی کارخانه ها را به مجموعه کارآمد بسپارند تا اطمینان خاطری برای کارگران باشد و از مشکلات امنیتی و اجتماعی که دامن گیر خوزستان می شود، پیشگیری شود. این مسائل چهره مطلبوبی از خوزستان برجا نمی گذارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به طرحهای انتقال آب نیز گفت: مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نامه ای برای  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کردند و خواستند که  مجوز زیست محیطی تونل کوهرنگ ۳ را لغو کند.

وی افزود: متاسفانه در دولت‌های مختلف طرحهای زیادی برای انتقال آبهای خوزستان اجرا شده است. آخرین طرح انتقال آب، طرح تونل کوهرنگ ۳ بود که پیمانکار در حال کار بود و دادستان محل، حکم لغو مجوز زیست محیطی را داد. به دنبال آن، کارها تعطیل شد زیرا ۹۰ درصد قرارداد را اجرا نکرده بودند و خلاف قانون بود اما متاسفانه در سال ۹۶ رئیس سازمان محیط زیست کشور مجوز دیگری به عنوان تمدید مجوز ابطال شده داد در حالی که آن تخلف در جای خود است. این اقدام یک دهن کجی به قوه قضائیه و قانون و به مردم خوزستان است زیرا مردم خوزستان را با مشکلات زیادی از جمله ریزگردها و شوری آب مواجه می کند. این اقدام نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی را تایید و اعلام می‌کنیم که ابطال مجوزهای زیست محیطی نه تنها خواسته نمایندگان خوزستان بلکه خواسته تک تک مردم خوزستان است.

آیت الله حیدری با اشاره به اهانت اخیر ترامپ به ملت ایران گفت: در چند روز اخیر ترامپ مردم ایران را تروریست خوانده است. همه عالم می‌دانند که تروریست اصلی دنیا حاکمان آمریکا هستند؛ آمریکایی‌ها اولین ناقض حقوق بشر و تروریست هستند اما ملت های مقاوم و فهیم که در مقابل خواسته های ظالمانه آنها می ایستند را تروریست می خوانند. سخنان کثیف و اراجیف و جنایتهای آمریکا و آل سعود در یمن و جاهای دیگر را محکوم می‌کنیم. همچنین به ملت مسلمان فلسطین در خصوص پیروزی های اخیر تبریک می گوییم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.