کد خبر : 53736
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

در سومین نشست مشترک هیات مدیره مرکز و کانون کارشناسان دادگستری خوزستان مطرح شد:

کمیته مشترک صیانت از کارشناسان دادگستری خوزستان تشکیل می شود

کمیته مشترک صیانت از کارشناسان دادگستری خوزستان تشکیل می شود
کمیته مشترک صیانت از کارشناسان دادگستری خوزستان تشکیل می شود

کمیته مشترک صیانت از کارشناسان دادگستری خوزستان تشکیل می شود

در سومین نشست مشترک هیات مدیره و بازرسین مرکز و کانون کارشناسان دادگستری خوزستان که به میزبانی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان برگزار شد بر لزوم تشکیل کمیته مشترک صیانت از کارشناسان دادگستری استان تاکید شد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان براحتی و بی دلیل از کارشناس دادگستری شکایت می کنند گفت: متاسفانه در برخی موارد دیواری کوتاه تر از کارشناس دادگستری وجود ندارد و براحتی از کارشناس شکایت می کنند که هم وقت کارشناس را تلف می کنند و هم انگیزه را از کارشناس می گیرند. محمد کرم زاده افزود: لذا بمنظور صیانت و حمایت از کارشناسان محترم دادگستری ضروری است که کمیته مشترک صیانت از کارشناسان دادگستری استان بین مرکز و کانون کارشناسان دادگستری و با حضور کارشناسان و حقوقدانان تشکیل شود تا با ارائه راهکارهایی بدنبال حمایت و صیانت از کارشناسان دادگستری باشد.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان هم در این نشست بر لزوم صیانت از جامعه کارشناسان دادگستری استان تاکید کرد و گفت: با تشکیل کارگروه صیانت از کارشناسان دادگستری استان می توان با ارائه راهکارهایی از حقوق کارشناسان دادگستری در برابر برخی بی مهری ها دفاع کرد. محمد رادمهر جامعه کارشناسان دادگستری استان را یک جامعه فرهیخته، متخصص و با دانش برشمرد و گفت: متاسفانه برخی متقاضیان وقتی به نتیجه مورد نظر خود نمی رسند بلافاصله بدنبال شکایت از کارشناس دادگستری می روند که رفتار پسندیده ای نیست و لازم است در این زمینه از کارشناسان دادگستری صیانت شود.

گفتنی است در سومین نشست مشترک هیات مدیره مرکز و کانون کارشناسان دادگستری خوزستان، مقدمات تشکیل کارگروه مشترک رفاهی بین دو مجموعه فراهم شد و مقرر گردید بزودی این کارگروه مشترک برای ارائه خدمات رفاهی به جامعه کارشناسان دادگستری مرکز و کانون برنامه ریزی کند.

رعایت تعرفه حق الزحمه کارشناسی، دسترسی دیجیتال و سیستمی کارشناس به محتویات پرونده، پرداخت فیش حق الزحمه کارشناسی بصورت اتوماتیک و سیستمی و همچنین تشکیل کارگروهی متشکل از امور مالی مرکز و کانون کارشناسان دادگستری استان برای پرداخت سریعتر حق الزحمه کارشناسی از دیگر مباحث مطرح شده در سومین نشست مشترک هیات مدیره مرکز و کانون کارشناسان دادگستری خوزستان بود که مقرر شد موارد فوق که از مطالبات کارشناسان دادگستری هستند بطور جدی مورد پیگیری قرار گیرند.

همچنین در این نشست هم اندیشی هر کدام از اعضای هیات مدیره و بازرسین مرکز و کانون کارشناسان دادگستری خوزستان به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود برای عملی شدن موارد فوق پرداختند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.