کد خبر : 54957
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸

در نشست هم اندیشی هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان با رییس شورای حل اختلاف استان مطرح شد:

کمیته تخصصی رفع موانع و مشکلات کارشناسان دادگستری تشکیل می شود / راه اندازی صلح یاران جهادی در مرکز کارشناسان دادگستری خوزستان / جلسات مشترک مرکز کارشناسان دادگستری و قضات شورای حل اختلاف برگزار می شود

کمیته تخصصی رفع موانع و مشکلات کارشناسان دادگستری تشکیل می شود / راه اندازی صلح یاران جهادی در مرکز کارشناسان دادگستری خوزستان / جلسات مشترک مرکز کارشناسان دادگستری و قضات شورای حل اختلاف برگزار می شود
کمیته تخصصی رفع موانع و مشکلات کارشناسان دادگستری تشکیل می شود

معاون قضایی رییس کل و رییس شورای حل اختلاف خوزستان در نشست مشترک با هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان ضمن انعقاد تفاهم نامه در راستای اقدامات مشترک بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت این مرکز در راستای ترویج صلح و سازش تاکید کرد.
حجت الاسلام امانت بهبهانی در این نشست با اشاره به ضرورت تداوم چنین نشست هایی گفت: کارشناسان دادگستری به کمک دستگاه قضایی آمده اند. وجود کارشناسان دادگستری برای پرونده ها یک ظرفیت مهم و اثرگذار است. کارشناسی در پرونده ها یک امر ضروری است و قضات باید از ظرفیت کارشناسان دادگستری به نحو احسنت استفاده کنند. از سویی فرهنگ کارشناسی در جامعه هم باید توسعه یابد.
وی پیشنهاد داد کمیته تخصصی رفع موانع و مشکلات مرکز کارشناسان دادگستری خوزستان تشکیل و برای حل مشکلات بصورت ویژه برنامه ریزی شود. با تعاملاتی که داریم می توانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم. در همین راستا جلسات مشترکی هم بین مرکز کارشناسان دادگستری و قضات شورای حل اختلاف برگزار خواهیم کرد.
حجت الاسلام امانت بهبهانی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی صلح یاران جهادی در مرکز کارشناسان دادگستری خوزستان برای اولین بار خبر داد و گفت: جامعه کارشناسان دادگستری استان جزو جامعه نخبگان هستند لذا باید از ظرفیت آنها برای موضوع صلح و سازش استفاده کنیم.
محمد کرم زاده رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های این مرکز از آمادگی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان برای خدمت رسانی به شعبات مختلف شوراهای حل اختلاف در سطح استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین نشست هایی منجر به بهبود امورات در حوزه کارشناسی دادگستری شود.
گفتنی است سایر اعضای هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان هم در این نشست به بیان نظرات خود و ارائه مطالبی پیرامون مطالبات جامعه کارشناسی پرداختند که از جمله آنها می توان به رعایت تعرفه حق الزحمه کارشناسی، پرداخت الکترونیکی فیش های حق الزحمه، درج دقیق موضوع قرار کارشناسی در ابلاغیه سیستمی کارشناسی و … اشاره کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.