کد خبر : 47427
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

پیام رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز بمناسبت روز جهانی غذا / امنیت غذایی در دست کشاورزان است

روز جهانی غذا فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به تولیدات کشاورزی پایدار است.

 

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی اهواز در پیامی روز جهانی غذا را بر تلاشگران عرصه صنایع غذایی بویژه کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی که متولی امنیت غذایی هستند گرامی داشت.

در پیام فاضل نیسی آمده است:

۲۴ مهرماه(۱۶ اکتبر) سالروز تأسیس سازمان جهانی غذا و کشاورزی به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است. این سازمان با هدف تولید غذا برای تمامی ساکنان زمین با حمایت از کشاورزی فعالیت می‌کند.

امنیت غذایی و تغذیه مناسب از محورهای اصلی توسعه یک جامعه و از مولفه های امنیت ملی بشمار می آید. برای داشتن غذای سالم باید از کشاورزی پویا و پر رونق برخوردار بود تا بتوان با تهیه مواد غذایی مرغوب به شکوفایی اقتصادی رسید و یک اجتماع پر نشاط و سلامت داشت. اهمیت تامین سلامت و امنیت غذایی و اولویت این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

روز جهانی غذا فرصتی برای دست اندرکاران و تصمیم گیران حوزه تولید و عرضه مواد غذایی برای برنامه ریزی در زمینه تامین غذای کافی و سالم است. در این خصوص رابطه ای مستقیم بین کشاورزی و تولیدات غذایی با سلامت مردم وجود دارد.

از طرفی روز جهانی غذا فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به تولیدات کشاورزی پایدار است. تولیدکنندگان بخش کشاورزی که با تلاش و همت خود عهده دار امنیت غذایی جامعه هستند باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند. ضمن اینکه باید بپذیریم که تهیه و تأمین غذای سالم و حفظ امنیت غذایی جامعه در دستان همین کشاورزان عزیز است که مستحق حمایت و نگاه جدی و دلسوزانه مسئولین می باشند. کشاورزی از ارکان مهم توسعه اقتصادی به شمار می رود. انسان برای زندگی به غذای سالم نیاز دارد و این امنیت غذایی و سلامت غذایی همگی به تولیدهای بخش کشاورزی بستگی دارد و هر گونه تخریب و اختلال در این بخش تهدید محسوب می شود. بعضا مهاجرت روستائیان به شهرها باعث می شود برخی از زمین های کشاورزی رها شود و امنیت غذایی به خطر افتد. بنابراین لازم است شرایط معیشت مناسب را برای کشاورزان فراهم کرد تا از مهاجرت آنان جلوگیری شود.

اینجانب ضمن تبریک این روز به همه فعالان و دست اندرکاران صنعت غذایی بویژه کشاورزان سختکوش خوزستان، امیدوارم با تلاش و پشتکار و استفاده از همه ظرفیت ها، گام های اساسی در مسیر توسعه و کمک به تولید محصولات غذایی سالم، مطمئن و در دسترس همگان برداشته شود.

 

 

فاضل نیسی – رییس نظام صنفی کشاورزی اهواز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.