کد خبر : 48800
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

پیام تبریک رییس نظام مهندسی کشاورزی خوزستان بمناسبت هفته پژوهش

تلاش برای کشاورزیِ مبتنی بر دانش و پژوهش، ضروری است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با صدور پیامی فرا رسیدن هفته پژوهش را به پژوهشگران و بویژه فعالین عرصه پژوهش در بخش کشاورزی استان تبریک گفت.

مهندس فتح اله ابوعلی با تبریک هفته پژوهش به تمام فرهیختگان و محققین گفت: هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای پاسداشت کوشش صادقانه پژوهشگران پرتلاش این عرصه که با همت خود به تولید علم می پردازند است.

وی ابراز امیدواری کرد: با گسترش فعالیت‌های پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ پژوهشگران و فعالین اندیشمند و توانا در بخش کشاورزی استان و انجام تحقیقات کاربردی موثر، بتوان در راستای تعالی و کسب موفقیت های بیشتر برای بخش کشاورزی خوزستان گام های استوارتری برداشت. پژوهشگران بخش کشاورزی علاوه بر تولید علم و دانش، عهده دار رسالت تجاری‌سازی نتایج پژوهش تا سفره را نیز هستند و انتظار می‌رود با نوسازی در نظام پژوهش در سطح تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، زمینه ارتقای بخش کشاورزی بیش از پیش فراهم شود.

توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در بخش کشاورزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رشد و توسعه آن انجام داد. با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در کشاورزی خوزستان وجود دارد ضروری است از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه کشاورزی بهره برد و به سمت ارتقای این بخش‌ مهم اقتصادی پیش رفت. در این خصوص سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هم می‌تواند با توجه به ظرفیت های علمی اعضای خود و انتقال دانش و پژوهش به مزارع کشاورزی، در توسعه و پیشرفت کشاورزی نقش بسیار مهمی را ایفا کند. سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با دارا بودن نیروی متخصص در تمام زیر شاخه های بخش کشاورزی می‌تواند در پژوهش محور شدن فعالیت ها در بخش کشاورزی نقش اساسی داشته باشد از این رو تلاش برای کشاورزیِ مبتنی بر دانش و پژوهش، ضروری است.

در پایان برای کلیه پژوهشگران، اندیشمندان گرانقدر، نهادها و دست اندرکاران امر پژوهش و فن آوری، توفیق خدمتگزاری روزافزون و موفقیت هرچه بیشتر در عرصه های علمی و فناوری را از درگاه خداوند منان آرزومندم.

 

 

فتح اله ابوعلی – رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.