تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

هشدار پلیس فتا در خصوص داد و ستدهای فضای مجازی

از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت باید ممانعت شود، زیرا بعضی از کلاهبرداران شهروندان را با شیوه‌هایی ماهرانه متقاعد به پرداخت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به هشدارهای پلیس در خصوص استفاده از اینترنت، در خصوص داد و ستدهای فضای مجازی مخصوصاً آگهی‌هایی که مشکوک هستند، گفت: از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت باید ممانعت شود، زیرا بعضی از کلاهبرداران شهروندان را با شیوه‌هایی ماهرانه متقاعد به پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، سرهنگ شاهین حسنوند با هشدار در خصوص استفاده از اینترنت اظهار کرد: شهروندان اطلاعات مهم کارت یا حساب بانکی خود به ویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

وی افزود: همچنین باید در زمان استفاده از اینترنت بانک بالاخص با استفاده از کامپیوترهای عمومی از صفحه کلید مجازی جهت وارد کردن رمز و پسورد استفاده شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: باید هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی از اصالت سایت که مربوط به بانک است اطمینان حاصل شود زیرا کلاهبرداران با جعل درگاه بانک اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می‌کنند.

حسنوند در خصوص داد و ستدهای فضای مجازی مخصوصاً آگهی‌هایی که مشکوک هستند، گفت: از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت باید ممانعت شود، زیرا بعضی از کلاهبرداران شهروندان را با شیوه‌هایی ماهرانه متقاعد به پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شهروندان در قرعه کشی، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می‌کنند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی‌شود و یا در صورت ارسال، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خوزستان توصیه کرد: شهروندان هنگام مشاهده پیامک‌های دریافتی در مورد برنده شدن در قرعه‌کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی از جمله رمز اینترنتی، تاریخ انقضا و CVV2 را ارسال نکنند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام‌رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.