تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

هدف‌گذاری شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای كاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق

هدف‌گذاری شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای كاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق

سرپرست مديريت توليد از هدف‌گذاری براي كاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق در شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب خبر داد.

آفتاب کارون:

به گزارش پايگاه اطلاع­‌رساني نفتخيز، غلامرضا نوراني در تشريح برنامه­‌هاي این مدیریت براي صرفه‌جوئي در مصرف انرژی، اظهار داشت: افزايش هزينه‌­هاي انرژي، به خصوص در بخش صنعت اثر عمده­اي بر بهره­وري سازمان دارد و سازمان­ها براي حصول حداكثر بهره­‌وري و صرفه­‌جويي در مصرف انرژي، لازم است با اعمال مجموع‌ه­اي متعادل از اقدامات قيمتي و غيرقيمتي اقدام نمايند.

وي گفت: به همين منظور و در راستاي اجراي سياست‌­هاي اصلاح الگوي مصرف (ابلاغ مقام معظم رهبري) و سياست‌­هاي ۲۴گانه اقتصاد مقاومتي نياز به برنامه زمانبندي مناسب براي كاهش شدت انرژي و جلوگيري از اتلاف آن در بخش­‌هاي مختلف مي­‌باشد كه در اين امور پس از تعريف و انجام مطالعات مميزي جامع انرژي، راهكارهاي اولويت‌­دار و ضروري ارائه و برنامه زمانبندي اجراي آنها تدوين شد.

سرپرست مديريت توليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب ادامه داد: پياده‌­سازي نظام مديريت انرژي، پايش مستمر مصرف برق (آنلاين مونيتورينگ) در واحدهاي ستادي و عملياتي، نصب كنتورهاي هوشمند، تعويض پنجره­‌هاي تك جداره (معمولي) با پنجره‌­هاي دو جداره از نوع UPVC، تعويض لامپ­‌هاي پرمصرف با كم مصرف و LED، برنامه‌­ريزي و نظارت بر كاركرد سيستم­‌هاي تهويه و سرمايشي بعد از وقت اداري، استقرار تيم‌هاي بازرسي انرژي در ساعات پيك مصرف، استفاده از سيستم آبياري قطره­اي، استفاده از تجهيزات و وسايل با رتبه A و B را مي­توان از جمله راهكارهاي مورد اشاره برشمرد.

غلامرضا نوراني با اشاره به نقش همه مديران و كاركنان در همراهي و تعامل آنان در رعايت و اصلاح الگوي مصرف انرژي، بيان داشت: با نظر به اين كه نهادينه كردن سه شاخص مهم عقلانيت، تغيير و اصلاح سبك مصرف و همچنين ايجاد زير ساخت­‌ها در بهره‌­وري و بهينه­‌سازي مصرف انرژي نقش اصلي اقدامات در اين حوزه را دارند و بايد با اتخاذ شيوه‌­ها و روش­‌هاي نوين علاوه بر ارائه الگوهاي مناسب و ايجاد باورها و فرهنگ‌­سازي، روند كاهش شدت انرژي در همه بخش‌­ها اعم از خانگي و صنعتي را فراهم نمود.

وی گفت: در اين زمينه با تدوين و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، توزيع بسته­‌هاي فرهنگي، ارسال پيامك، اطلاع‌رساني از طريق فضاي مجازي و اينترانت، ارائه مشوق‌ها در جهت آموزش و فرهنگ سازي اقدام نموده است.

نورانی با بيان اين كه در سال­‌هاي گذشته شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب از طرف شركت توزيع برق به عنوان يكي از سه شركت برتر در صرفه جويي انرژي انتخاب و تقدير شده است، بيان كرد: در سال گذشته نيز در بخش­‌هاي صنعت و ساختمان و بدون كاهش سطح رفاه، در مجموع به ميزان حدود ۱۰ مگا وات برق صرفه‌­جويي حاصل شده است. با تاكيد و رهنمودهاي مديرعامل محترم، در برنامه ريزي سال جاري و آتي پيش‌­بيني حداقل ميزان صرفه جويي ۲۵ مگاوات مورد نظر مي باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.